Ännu en SC eller...?Japansk Syrsa.
![]()
Cool hur som helst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ännu en SC eller...?Japansk Syrsa.
![]()
+1Otroligt frän!
...men som gammal träbåtsägare vill man ju gärna se skruvskallarna linjerade!![]()
Nej, samma alarm som sist.Ännu en SC eller...?
Cool hur som helst!![]()
Haha, jag blir snurrig av alla fräna klockor som visas....Nej, samma alarm som sist.
tack!
Detta är inget smycke. Hade Omega velat ha centrering, så hade dom sett till det. Metalurgi och gängfoder har microskopiska förslitningar när man skruvar tillbaka efter ett ev. glasbyte eller service. Speciellt på ett ur som verkligen har använts i sina rätta element, så ser jag det som man har gjort allt rätt efter trycktest m.m. Seriositet helt enkelt. F.ö. håller jag med er. Vackert och stilfullt med centrering i trä e.t.c.Otroligt frän!
...men som gammal träbåtsägare vill man ju gärna se skruvskallarna linjerade!![]()
Skönt när man har lite GF länkar som ligger och skräpar...Kom idag, satte på en GF-länk under tiden raggarlänken tar ett ultraljudsbad.
![]()
Veeet, ville bara restas lite!Detta är inget smycke. Hade Omega velat ha centrering, så hade dom sett till det. Metalurgi och gängfoder har microskopiska förslitningar när man skruvar tillbaka efter ett ev. glasbyte eller service. Speciellt på ett ur som verkligen har använts i sina rätta element, så ser jag det som man har gjort allt rätt efter trycktest m.m. Seriositet helt enkelt. F.ö. håller jag med er. Vackert och stilfullt med centrering i trä e.t.c.
Otroligt snygg den där! Vilket urverk är det i den? Antyder 6600 att det är högfrekvens?
En riktig tungviktare!Spår av användning... tål det.![]()
Snygg!
Lagonda Captain -1984 nästan oanvänd med tillhörande manual . Ropade in denna klenod för 405 bagis på tradera .![]()
Tack Mattias! Jag tycker 2532 PC är ett verk som sticker ut: Inhouseverk (som i de flesta Zenith-modeller) 21600 A/h med 30 juveler. Här är en bild på verket:Otroligt snygg den där! Vilket urverk är det i den? Antyder 6600 att det är högfrekvens?
Jag tror jag har två, eller om det är en? Plockade av den här från min Movado när den började gå alldeles för fort.Skönt när man har lite GF länkar som ligger och skräpar...
![]()
Lagonda Captain -1984 nästan oanvänd med tillhörande manual . Ropade in denna klenod för 405 bagis på tradera .![]()
Snygg!
Påminner extremt mycket om min GUL från samma era....
![]()
Haha bara jag som försökte vara lite lustig!Jag tror jag har två, eller om det är en? Plockade av den här från min Movado när den började gå alldeles för fort.![]()
Jag förstod det. Ville bara förklara att de inte ligger i drivor här.Haha bara jag som försökte vara lite lustig!
Den är underbar!
Haha okey!Jag förstod det. Ville bara förklara att de inte ligger i drivor här.
Dagens:
![]()
Fin klocka förresten!Haha okey!
Saknar min som fan. En sådan som man en dag skulle vilja ha ett riktigt super-exemplar av.Den är underbar!