• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Japansk Syrsa. :)
5B6597FA-5D47-4E8A-B3AB-9E810A2F0312.jpeg
Ännu en SC eller...?
Cool hur som helst! :cool:

Otroligt frän!
...men som gammal träbåtsägare vill man ju gärna se skruvskallarna linjerade! ;)
Detta är inget smycke. Hade Omega velat ha centrering, så hade dom sett till det. Metalurgi och gängfoder har microskopiska förslitningar när man skruvar tillbaka efter ett ev. glasbyte eller service. Speciellt på ett ur som verkligen har använts i sina rätta element, så ser jag det som man har gjort allt rätt efter trycktest m.m. Seriositet helt enkelt. F.ö. håller jag med er. Vackert och stilfullt med centrering i trä e.t.c.

Detta är inget smycke. Hade Omega velat ha centrering, så hade dom sett till det. Metalurgi och gängfoder har microskopiska förslitningar när man skruvar tillbaka efter ett ev. glasbyte eller service. Speciellt på ett ur som verkligen har använts i sina rätta element, så ser jag det som man har gjort allt rätt efter trycktest m.m. Seriositet helt enkelt. F.ö. håller jag med er. Vackert och stilfullt med centrering i trä e.t.c.
Veeet, ville bara restas lite! :p

Otroligt snygg den där! Vilket urverk är det i den? Antyder 6600 att det är högfrekvens?
Tack Mattias! Jag tycker 2532 PC är ett verk som sticker ut: Inhouseverk (som i de flesta Zenith-modeller) 21600 A/h med 30 juveler. Här är en bild på verket:
Skärmavbild 2020-03-24 kl. 14.33.06.png

Och här är en video
på ett kronometercertifierat 2542 PC som sitter i den här:
IMG_5460.JPG

Skulle vara kul att veta mer om skillnaden mellan dem!
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Zenith_2532PC&

Tillbaka
Topp