Diverdover
Silver
Ja det är helt klart något man håller ögonen öppna för. Den där "vill ha" listan börjar bli lång!Saknar min som fan. En sådan som man en dag skulle vilja ha ett riktigt super-exemplar av.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är helt klart något man håller ögonen öppna för. Den där "vill ha" listan börjar bli lång!Saknar min som fan. En sådan som man en dag skulle vilja ha ett riktigt super-exemplar av.
Vilken härlig tavla! Mkt bra!Det fick bli ett sent klockbyte då min Clebar trillade in med posten från @rogart-63 (Tack!) . Äntligen fungerar allt som det ska!!
![]()
Grymt fränt!vad är det för rackare?är den fin på framsidan med?Insidan av ett väldigt intressant ur jag plockade upp på bukten. Kolla mekanismen som gör att man kan ställa timingen utan att öppna. Urverket behöver tyvärr en rengöring alt reparation då den stannar efter en stund.
![]()
![]()
Kul att du gillar den!Vilken härlig tavla! Mkt bra!
Ja samma upplägg på dessa urSnygg!
Påminner extremt mycket om min GUL från samma era....
![]()
Spank you!Ja samma upplägg på dessa urFin GUL du har där
![]()
Hade några skruvar i Kurres lister med....Som ännu äldre (fd) träbåtsägare tänker jag att när man dragit skruven får man ibland vara glad att den drar överhuvudtaget. Även om man har preparerat och är försiktig varje år så flyttar sig det optimala skruvläget lite vartefter... Många skruvar var det... De flesta med spåret rätt.
![]()
![]()
På den här var det ännu värre. 60 meter kromlist tar ut sin tull till slut.
![]()
Pricken över iSpank you!
![]()
Ja det tycker jag. Ska ta en bild imorrn!Grymt fränt!vad är det för rackare?är den fin på framsidan med?![]()
Sjukt fin men tyvärr way over min budget.Fick lite inspiration av den här tråden och plockade ut den här idag. Gamla bilder på gammal klocka. Vet inte om jag någonsin KAN ta bättre bilder så jag kör på med dessa. Nykär kanske räknas ändå? Apropå mitt förra inlägg så kan man SLÅ in skruvar med den här... Eller slå ihjäl någon...
![]()
![]()
![]()
Kanon!jag är nyfiken för rucknings finessen var helfräck!Ja det tycker jag. Ska ta en bild imorrn!