• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

427D7FA7-4C39-41E1-8E62-CD523AD69914.jpeg

Kan inte annat än hålla med @mattiascollin Den där var jättetrevlig. Härlig tavla och boettformen...! Ny i lådan?
Kul och tack @curler2 och @mattiascollin ! Jag har haft den ett tag nu. Killen jag köpte den av (italienare) sålde den åt sin pappa som köpt den ny 1972. Han hade servat den varje år sedan dess utan att någonsin polera boetten (!) Tavlan tyder nog på att det är en väldigt tidig modell eftersom det inte står 28800 på den utan bara Defy och Automatic. Tyvärr är det servicekrona. Att hitta skruvkronor i original med den fyruddiga stjärnan verkar nära nog helt omöjligt. Det är dock ett större problem på bild än det är i verkligheten - det är en väldigt liten märkning.

Kul och tack @curler2 och @mattiascollin ! Jag har haft den ett tag nu. Killen jag köpte den av (italienare) sålde den åt sin pappa som köpt den ny 1972. Han hade servat den varje år sedan dess utan att någonsin polera boetten (!) Tavlan tyder nog på att det är en väldigt tidig modell eftersom det inte står 28800 på den utan bara Defy och Automatic. Tyvärr är det servicekrona. Att hitta skruvkronor i original med den fyruddiga stjärnan verkar nära nog helt omöjligt. Det är dock ett större problem på bild än det är i verkligheten - det är en väldigt liten märkning.
Kul historia och grymt att boetten fått vara ifred! Ofta är de ju högglanspolerade och mjuka; inte knivskarp som din!

Bar en SKX med Strapcode-länk tidigre idag. Helt plötsligt ramlade en skruv ut, och hela bandet fallerade. Givetvis ryckte jag snabbt en annan klocka och satte på, innan jag fixade länken igen (är man skadad så är man).

Det blev en 70-tals Certina kvartsare. När man under de millisekunder i nära panik står utan klocka på armen, är det skönt att veta att man slipper skaka/dra upp/ställa datum etc med ett dylikt kvalitets-urverk vilket hållit tiden tämligen exakt sen ca 40 år,

IMG_3778.JPG

Tillbaka
Topp