Förstår vad du menar och visst är den prisvärd om du jämför med Daytona och A386. Men det är ändå 70k för en 70-tals kronograf, finns ju många välbyggda kronografer med historia du kan få från välkända märken för mindre pengar. Även om de inte är automatiska och just el primero har ju sin historia.Ja 70-80 för ett fint tropic ex tror jag också. Dock ser jag inte det som hajpat alls. Tvärt om. Typ alla klockor har ju ökat 50-200% senaste åren så att denna stigit 50+% är inte konstigt enligt mig. Däremot om man jämför med mer populära och hajpade jämförbara klockor är denna i min värld mkt prisvärd. Säg att denna med fin tropictavla och vass boett med bara korrekta delar kostar 70 idag. Samtidigt kostar en A386 i motsvarande skick kanske 200 och Zenith Daytona kanske 250? Jag tänker att tropic A384 ska kosta minst 50% av en A386, och nästan 50% av en Zenith Daytona. Så i den jämförelsen tycker jag den är underskattad, men det är ju bara jag
Men att få en av de mest ikoniska kronografera i perfekt storlek med tropic pandatavla för 70k idag tycker jag är bra.
Men visst om man letar efter en tidig automatisk kronograf från ett känt märke är den ju klart prisvärd, för alternativen är inte jättemånga
Jag reagerade mest på att du tycker den är underskattad, vi har nog bara olika syn på det och du menar säkert i jämförelse med sitt populärare syskon A386.