• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

00111_zps4c6a9fc5.jpg
 
U

urinvånaren

Guest
Familjelycka! :D
 

Bilagor

  • Omega Aut Omega Dynamic.jpg
    Omega Aut Omega Dynamic.jpg
    37 KB · Visningar: 304
U

urinvånaren

Guest
DOXA Anti Magnetique -51
 

Bilagor

  • Doxa 1.jpg
    Doxa 1.jpg
    42.6 KB · Visningar: 278

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Åter på kontoret eter ett besök hos Rob E. och inköp av ett alligator (till priset av en seikodykare) känner man sig lite "kostymig".
 

Bilagor

  • 2013-03-20 14.19.53.jpg
    2013-03-20 14.19.53.jpg
    679.2 KB · Visningar: 319

_jonte

Patek
Glömde visst ställa datum innan jag fotade, men den sitter på idag!
Grand Seiko 6145-8000 från 1969 som fått en länk. Kanske min favorit! :)
 

Bilagor

  • 2013-03-12 12.20.15.jpg
    2013-03-12 12.20.15.jpg
    86.6 KB · Visningar: 273

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
Tack, är faktiskt lite mörkare i normala ljusförhållanden (läs; utan blixt och strålande solsken), och något bättre än det jag skickade till dig ;)
Rätt band gör biffen på dessa gamla godingar IMHO. Ett signerat spänne och helhetsintrycket skulle vara fullkomligt, även om det nuvarande vintagespännet fungerar fint.

Och till alla som postar i den här tråden... Fantastiska klockor ni har! Bästa tråden på KS :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
Åter på kontoret eter ett besök hos Rob E. och inköp av ett alligator (till priset av en seikodykare) känner man sig lite "kostymig".
Attans! Synd det inte blev ett tunt tidsenligare band. De stoppade banden tenderar att äta upp vintageur och får dem att kännas mindre.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Idag denna med Timetravellers vintageband och viklås. I mitt tycke det skönaste band man kan ha på armen. Så ser det ju bra ut med...
vatytege.jpg


Ha en bra dag!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
  • Like
Reactions: Ere

Kettil

Vacheron
2-Faktor
_jonte skrev:
Glömde visst ställa datum innan jag fotade, men den sitter på idag!
Grand Seiko 6145-8000 från 1969 som fått en länk. Kanske min favorit! :)

Oj vad fin! Har undrat ett tag. Vad var det för skillnad på KS (King Seiko) och GS när det begav sig? Båda är ju Hi-Beat.

Vet du eller ngn annan...?

mvh
 
U

urinvånaren

Guest
Denna dagen en Oysterdate-79 :D
 

Bilagor

  • Rolex Oysterdate-79.jpg
    Rolex Oysterdate-79.jpg
    46.2 KB · Visningar: 198

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Aurum skrev:
Pappikjolo skrev:
Åter på kontoret eter ett besök hos Rob E. och inköp av ett alligator (till priset av en seikodykare) känner man sig lite "kostymig".
Attans! Synd det inte blev ett tunt tidsenligare band. De stoppade banden tenderar att äta upp vintageur och får dem att kännas mindre.
AHA! Då har jag lärt mig något nytt :D Det har jag inte tänkt på. Med mina handleder är det inte alldeles nödvändigt att få klockan att se mindre ut. Jag väntar på ett Beads of Rice, men den gode vännen Teds vintage watches är allt annat än snabb. Jag tar gärna emot tips på alternativ...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dagens vintageur.

Nya Lagondan visade sig gå alldeles utmärkt... :)
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1363861036310.jpg
    uploadfromtaptalk1363861036310.jpg
    53.8 KB · Visningar: 290
U

urinvånaren

Guest
En gammal goding :D
 

Bilagor

  • Rolex Oysterdate-79.jpg
    Rolex Oysterdate-79.jpg
    46.2 KB · Visningar: 277
Topp