• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Glad Påsk!
00110_zps83b458cb.jpg
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Efter att ha plockat fram dem blev jag sugen på att ha på mig den här lite igen. Var länge sen den fick handledstid eftersom jag nästan bara har den till "fina" tillfällen.

20130330_008_zpsa272a776.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
LtCariad skrev:
Efter att ha plockat fram dem blev jag sugen på att ha på mig den här lite igen. Var länge sen den fick handledstid eftersom jag nästan bara har den till "fina" tillfällen.

20130330_008_zpsa272a776.jpg
Inspirerad därtill tog jag på också på mig en Connie :D
 

Bilagor

  • 2013-03-30 13.27.55.jpg
    2013-03-30 13.27.55.jpg
    781.9 KB · Visningar: 401

LtCariad

Omega
2-Faktor
Snyggt! Kul att inspirera på det sättet om man kan. Jäkligt fin den där. Är väldigt svag för stål-connies överlag, och modellerna med "dog legs" är så jäkla coola. Gillar hårkorset också.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snygg Heuer @Viking!

94110


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364735551964.jpg
    uploadfromtaptalk1364735551964.jpg
    51.6 KB · Visningar: 331

SJ Smythe

Cartier
Gläds åt nygamla mögelseikon som får sola sig lite i smekmånadsfasen. Härlig sunburst-tavla som gör sig bra i solskenet.

En positiv överraskning är armbandet Hirsch Merino som jag plockade för att sätta på klockan. Mjukare läderband har jag nog aldrig stött på, riktigt riktigt skönt för en överkomlig peng!

seiko_zpsc7e0ef93.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Carreran fick nytt armband idag. Ett lyft mot tidigare bruna rallyband.
 

Bilagor

  • Heuer.JPG
    Heuer.JPG
    387.3 KB · Visningar: 266

LtCariad

Omega
2-Faktor
Lördag är Constellation Day...eller nåt. Nåt så ovanligt som en opolerad 168.005 med 564-verket i. Alla ytor är avgränsade av skarpa linjer och facetterna är kvar på "dog legsen". Bilden gör den inte riktigt rättvisa, och den är lite sliten, men tavlan är i underbart skick.

20130406_002_zpsece1b4de.jpg
 

Hansa

Breitling
Hej alla på Klocksnack !
Tänkte aktivera mig lite så tycker att det är lämpligt att lägga ut bild på vintageklocka som jag använder med ett Natoband när andan faller på !
Kommer att byta glas vid tillfälle, men som ni ser så har jag fel visare på klockan så jag skulle vara mycket lycklig om någon som ser detta har broad arrow visare till salu (helst beggade som passar till det mögliga utseendet !)
ref på klockan är 2914-2
Tack klocksnack för trevligt forum !
P1000101_zps8e1dea86.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hansa: Oj vilken dinka, fixa glas och försök få tag i ett par visare. Vart är du belägen? ABC fixar garanterat glaset om du är sthlmare
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hansa skrev:
Hej alla på Klocksnack !
Tänkte aktivera mig lite så tycker att det är lämpligt att lägga ut bild på vintageklocka som jag använder med ett Natoband när andan faller på !
Kommer att byta glas vid tillfälle, men som ni ser så har jag fel visare på klockan så jag skulle vara mycket lycklig om någon som ser detta har broad arrow visare till salu (helst beggade som passar till det mögliga utseendet !)
ref på klockan är 2914-2
Tack klocksnack för trevligt forum !
P1000101_zps8e1dea86.jpg
Så underlig den ser ut? Är det bara kameran och glaset som spelar en ett spratt? Fler bilder!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Hansa skrev:
Hej alla på Klocksnack !
Tänkte aktivera mig lite så tycker att det är lämpligt att lägga ut bild på vintageklocka som jag använder med ett Natoband när andan faller på !
Kommer att byta glas vid tillfälle, men som ni ser så har jag fel visare på klockan så jag skulle vara mycket lycklig om någon som ser detta har broad arrow visare till salu (helst beggade som passar till det mögliga utseendet !)
ref på klockan är 2914-2
Tack klocksnack för trevligt forum !
Nice, anti-magnetic beauty...)
 

jabla

Sarlacc
I dag kör vi en Certina New Art, tyvärr fungerar inte datumväxlingen.
Beror enligt urmakaren på ett litet hjul som inte går att få tag på längre :cry:
 

Bilagor

  • Dscf2605.jpg
    Dscf2605.jpg
    222.9 KB · Visningar: 272

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Den här får följa med till IKEA idag.
captainwrist_zpsfe518bc2.jpg


Men sen skall jag aldrig mer åka till Ikea; kommer antagligen som vanligt att handla som att jag aldrig skulle återvända... :shock:
Kamprad & Co är ju makalösa på att få en att köpa det man inte visste att man behöver. :)

Ha en riktigt trevlig söndag!
 
Topp