37,5mm stämde bra. Lite av en ovanlig storlekMinns inte vilket ref nummer min var men den var iaf strax över 37mm stor. Väldigt trevlig modell och ovanligt stor för sin tid!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
37,5mm stämde bra. Lite av en ovanlig storlekMinns inte vilket ref nummer min var men den var iaf strax över 37mm stor. Väldigt trevlig modell och ovanligt stor för sin tid!
Jag är långt ifrån expert så vill definitivt inte säga bu eller bä men det kan vara värt att kolla med de som är om du ska lägga pengar i restaurering. Typsnittet i loggan känns lite off för mig för tidseran?Ja, gillar den goa äggvita färgen på tavlan En kul Longines, jag tror ref. 6555 med nedsänkta index, fanns även i lådorna. Ska bli spännande att få dem fixade
Mja, denna är väldigt lik, om inte samma, i boetten. Skulle svara ja på samtliga av dina frågor
Hade tid att spana lite och får revidera mig själv. Ser ut att vara en stil i linje med vad man ser på många ex av referensen. (såvida det inte flyter runt en vansinnig massa restaurerade tavlor där ute). En konstig kombo med timglaset och typsnittet men till synes helt korrekt.Jag är långt ifrån expert så vill definitivt inte säga bu eller bä men det kan vara värt att kolla med de som är om du ska lägga pengar i restaurering. Typsnittet i loggan känns lite off för mig för tidseran?
Mkt läcker! Är du nöjd?Mögel Lemanian har landat
Jag är riktigt nöjd ! Det bästa med att den ärMkt läcker! Är du nöjd?
den är jäkel är ju 10ggr roligare med top-hat-plexit va - kröna den med detByte inför middagen
Är glaset sprucket?Byte inför middagen
Gillar d19 glaset så bubblan får ligga i lådan tillsvidare.den är jäkel är ju 10ggr roligare med top-hat-plexit va - kröna den med det
Ok, för de flesta aftermarketglasen spricker utan att ägarna ser det. Syns ju bara i vissa vinklar. Hade det länge på min 1803.Nä. Reflektioner
Aha. Tack för info. Ska ta fram luppen!Ok, för de flesta aftermarketglasen spricker utan att ägarna ser det. Syns ju bara i vissa vinklar. Hade det länge på min 1803.
Tanken slog även mig att loggan stod ut jämfört med andra tryck, men likt dig har jag hittat ett flertal med samma tryck.Hade tid att spana lite och får revidera mig själv. Ser ut att vara en stil i linje med vad man ser på många ex av referensen. (såvida det inte flyter runt en vansinnig massa restaurerade tavlor där ute). En konstig kombo med timglaset och typsnittet men till synes helt korrekt.