• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Minns inte vilket ref nummer min var men den var iaf strax över 37mm stor. Väldigt trevlig modell och ovanligt stor för sin tid! :)
DAA30F48-B65E-4BD4-9AC3-8C1697454CF9.jpeg
66E4EEBD-FFD1-40D5-BB07-DD09051C10E0.jpeg
37,5mm stämde bra. Lite av en ovanlig storlek

Ja, gillar den goa äggvita färgen på tavlan :) En kul Longines, jag tror ref. 6555 med nedsänkta index, fanns även i lådorna. Ska bli spännande att få dem fixade
53A7E19D-17AE-41EA-B022-F7D38A44063A.jpeg

Mja, denna är väldigt lik, om inte samma, i boetten. Skulle svara ja på samtliga av dina frågor
68C4C7E7-B5EC-4067-8554-213AFA71AAC2.jpeg
Jag är långt ifrån expert så vill definitivt inte säga bu eller bä men det kan vara värt att kolla med de som är om du ska lägga pengar i restaurering. Typsnittet i loggan känns lite off för mig för tidseran?

Jag är långt ifrån expert så vill definitivt inte säga bu eller bä men det kan vara värt att kolla med de som är om du ska lägga pengar i restaurering. Typsnittet i loggan känns lite off för mig för tidseran?
Hade tid att spana lite och får revidera mig själv. Ser ut att vara en stil i linje med vad man ser på många ex av referensen. (såvida det inte flyter runt en vansinnig massa restaurerade tavlor där ute). En konstig kombo med timglaset och typsnittet men till synes helt korrekt.

Hade tid att spana lite och får revidera mig själv. Ser ut att vara en stil i linje med vad man ser på många ex av referensen. (såvida det inte flyter runt en vansinnig massa restaurerade tavlor där ute). En konstig kombo med timglaset och typsnittet men till synes helt korrekt.
Tanken slog även mig att loggan stod ut jämfört med andra tryck, men likt dig har jag hittat ett flertal med samma tryck.
8872FF61-1AE7-4A4F-8C38-CBE452B4F759.png
94EFBFF7-6017-4A8F-B8BD-A449D35E0880.png

Däremot är vi nog inte de enda som för diskussionen. Finns en kommentars-tråd under bilden hos VintageLongines

Tillbaka
Topp