• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

God fortsättning vintagevänner. Sitter på kontoret.....nästan hela världen är ledig känns det som.....får njuta av denna:
GMT1968.jpg

Äntligen kan jag lägga upp i den här tråden igen - ref 76100, transition, lollipop, 6,5xxx serie, antagligen mitt 80-tal, dome 19 utan bubbla, på tropic idag. Rätt skön dibka, imo :)
image.jpg
Snyggt! Annorlunda utan bubbla, men jag gillart! :)

Möjligt att se mer bilder med tropic? Letar alternativ till länken och natot.

Snyggt! Annorlunda utan bubbla, men jag gillart! :)

Möjligt att se mer bilder med tropic? Letar alternativ till länken och natot.
Tropic är riktigt smutt, skönt att bära och tål allt. Detta är 20mm mot 16mm så om man vill åker Rolex spännet på :D. Kom med Tropic, så jag vet imte vart man köper dom. Tar dock gärna emot info om det :) image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    148 KB · Visningar: 67
Ja för fan! Men nyköpta silikonkopior kan man nog bli avstängd ifall man sätter på. Fin lollipop! Grattis till den:)
Hehe, tur man har dig Gummo :). Tropic för övrigt helskönt och nästan lite Bond va? Funkar fint för mig i alla fall. Ska försöka få tag på en länk ändå, det blir liksom komplett då :D

Äntligen kan jag lägga upp i den här tråden igen - ref 76100, transition, lollipop, 6,5xxx serie, antagligen mitt 80-tal, dome 19 utan bubbla, på tropic idag. Rätt skön dibka, imo :)
image.jpg
Riktigt fin och coolt med T19 plexit! Skulle gissa på att den är mer tidigt 80-tal med det serienumret. Min har 69,xxx och certet är stämplat -83. Grattis till en fin klocka!

Riktigt fin och coolt med T19 plexit! Skulle gissa på att den är mer tidigt 80-tal med det serienumret. Min har 69,xxx och certet är stämplat -83. Grattis till en fin klocka!
Tack, bra info. Ja, det kan det nog vara, jag sökte på nätet efter lite mer info och dör är man svävande ang årtalet. Menar att eventuellt tillverkningen stått still nåt år då serien fattad i Rolex rullar eller nåt. Men det har ingen större betydelse, ville bara låtsas att den är från -85 för då fick jag min Jur Kand. Examens klocka 30 år senare typ :D

Tillbaka
Topp