• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Enicar-onsdag
20200826_071153.jpg

Har sucktat efter en sån här rätt länge och riktigt kul att äntligen få äga en. Bland de coolaste kronograferna från 60-talet IMHO :cool:

Just mitt ex är lite av en kändis då den uppmärksammades i Hodinkees ”Bring a loupe” för några år sedan. Länk för er som vill läsa lite :)https://www.hodinkee.com/articles/bring-a-loupe-march-10-2017

4D2DCCDE-F4CD-4B5C-BB54-4CE276A450B5.jpeg

Senast ändrad:
Den där var ju löjligt cool! :wideyed: Är det städer på både den yttre och inre ringen?
Tack! Ja!
Lyckades läsa en del! Får dock fräscha upp min kunskap i krylliska bokstäver, kunde det hyfsat för många år sedan efter en bilsemester i Bulgarien (på landsbyggden var alla vägskyltar med krylliska bokstäver).
Fotnot: Det är bara en ring, fast med tryckt extra ring i mitten.

Tack! Ja!
Lyckades läsa en del! Får dock fräscha upp min kunskap i krylliska bokstäver, kunde det hyfsat för många år sedan efter en bilsemester i Bulgarien (på landsbyggden var alla vägskyltar med krylliska bokstäver).
Moskva är den enda jag kan utläsa från den där. :D Riktigt härligt skick på den i alla fall och snygg tavla med. Grattis! :)

Tack! Ja!
Gillar den.:snaphappy:
Kör google lens appen på texten så översätter den i realtid en bild, bara att hålla mobilen ovanför klockan, kunde nästan läsa alla dina städer.

Tillbaka
Topp