• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Glasfiber idag, Sideral automatic.
Vou6VZG.jpg

Tänkte mest att du ville ha en som var tidstypisk för klockan, vad är det för årgång på den?
Säkert någon som är snabbare än jag att svara på vilken som var original när vi vet vilket år.
6,5xxxx serie så första halvan -80 tror jag. Jo, tidstypiskt är väl det bästa. Den har ref 9315 (93150 om Rolex Oyster) med 380 endlinks (585 om Rolex) är vad jag fått fram :)

Vad hysar kärringen för !!!? :D . Trevlig lite ryss . Vad är det för nåt ?

temat på klockan kommer från en klassisk rysk propaganda poster

Не болтай! = Prata inte!
Konstnär: Vatolina Nina Nikolaevna (Ватолина Нина Николаевна) 1941

klockan har mycket attityd, lite rolig men lite historiskt allvar samtidigt...
Fungerar perfekt och är välbevarad.

Saknar fakta om klockan, om den är allvarligt menad eller turistattraktion? ngn annan som vet mer om när/var/hur får gärna berätta! :)

temat på klockan kommer från en klassisk rysk propaganda poster

Не болтай! = Prata inte!
Konstnär: Vatolina Nina Nikolaevna (Ватолина Нина Николаевна) 1941

klockan har mycket attityd, lite rolig men lite historiskt allvar samtidigt...
Fungerar perfekt och är välbevarad.

Saknar fakta om klockan, om den är allvarligt menad eller turistattraktion? ngn annan som vet mer om när/var/hur får gärna berätta! :)

Den ser lite mysko ut (index och utan sekund). Tror att detta verk heter 2602 och är 15 stenars! Väldigt likt Pobedas verk!

Cool var den i vilket fall:)

Tillbaka
Topp