• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ah, ok! Coolt. Ursäkta något trög fråga kanske, men knappen är en säkerhet för bezeln? Eller har den med något tryck att göra? :)
Absolut ingen trög fråga, är ju inte så många klockor med denna funktion. För att dykare inte ska råka komma åt och vrida bezeln av misstag, så trycks den röda knappen ned för att kunna vrida på bezeln😃 Det är enda funktionen av den röda knappen.

6822CC2F-3A18-4541-BBC0-563358F9E848.jpeg

Absolut ingen trög fråga, är ju inte så många klockor med denna funktion. För att dykare inte ska råka komma åt och vrida bezeln av misstag, så trycks den röda knappen ned för att kunna vrida på bezeln😃 Det är enda funktionen av den röda knappen.
Aaha, då är jag med! Känns verkligen som att den är gjord för the real deal. Länken ser superskön ut också. Vet du vilket år den är ifrån? :bookworm:

Aaha, då är jag med! Känns verkligen som att den är gjord för the real deal. Länken ser superskön ut också. Vet du vilket år den är ifrån? :bookworm:
Ja verkligen, lite intressant historia finns här: http://www.ploprof.com/PloProf.html
Trots att det anges att den är vattentät till 600m, så har en Ploprof varit ner och klarat 1000m djup.

Trots en avskräckande boett på 55mm så bärs den riktigt smidigt! Lug2Lug är den endast 45mm och 14mm hög. Med mesh-länken sitter den riktigt skönt på handleden, och bärs mindre än många andra klockor jag haft som mätt +43mm i diamteter. Faktiskt en av de skönare klockorna att ha runt handleden, vilket kom som en chock för mig, inte alls vad jag förväntat mig på förhand😁

Den ska vara från år 1971. Denna är nyligt fabriksrenoverad hos Omega och är återställd i ett helt nyskick😃

Senast ändrad:
Tisdagsbeater får bli en Nivada med underbar vågad(!) mysröd tavla! Tänk så mydiet omsorg som lades ner på att få en reaktivt enkel vardagsklocka att se bra ut... 🤔 ;)

Glöm aldrig våra slitna vardagsklockor som ställer upp i ur(!) och skur........å snö! 🤣 ❤️🍎🔴
C90CCA70-04BB-482D-BAD9-E0A7C18DFBFA.jpeg
C54A5745-1F95-4C61-9CDD-7FEFC672B5E1.jpeg

Senast ändrad:
Hur fet som helst! ...även rent bokstavligt.
Var hittar man ett dylikt specialband.
Tror det var ebay, ifrån Ryssland. Skall kolla mina mejl o se...

Edit: det var Ukraina. https://www.ebay.co.uk/itm/WW1-TREN...-VINTAGE-LEATHER-BAND-CASE-48-54/283466841957

Verkar vara bra kvalitet på skinnet, det enda negativa är att det sitter något lim under stygnen som släppt lite längst upp där man tar i och ur klockan, men stygnen håller. Min klocka är nog i övre gränsen vad som får plats.

En bild till o lite mer info.

Jag har också funderat på och köpa ett mindre ur i damstorlek, skulle nog bli lagom stort med ett liknande mindre band...

Fick idén att köpa bandet när jag såg Wonderwoman. https://bestwatchbrandshq.com/chris-pine-watch-in-wonder-woman-movie/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp