Riktigt nöjd , fint verk ocksåDen där var jättefin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt nöjd , fint verk ocksåDen där var jättefin!
Ja cal 81 e inte kattskit! Mkt trevligt att skruva i.Riktigt nöjd , fint verk också
Fan vilket skick den är du köpte.
Tack! Jo den är trevlig men används sällan numer. Hör av dig om du är sugenFan vilket skick den är du köpte.
Är helt omöjligt att hitta en lös tavla till min, funderar på en ny...
När man har hemmakontor behöver man inte välja en, då går det bra med dubbelpipigt.
#gubbklockor
Solitt? :O
Originallänk förnöjer.
En på varje..Najs!
Två på en hand eller en på varje? Känns lite ovant o köra klocka på höger för mig, men kul o prova ibland!
Nope, guld-på-stål. Roligt nog guld-på-stål på länken också, jag har alltid tänkt att de bara finns pläterade.Solitt? :O
Stilig!Nope, guld-på-stål. Roligt nog guld-på-stål på länken också, jag har alltid tänkt att de bara finns pläterade.
Plätering är väl guld på stål i dessa fall men förmodar att man ser stålet på länkbitarnas sida?Nope, guld-på-stål. Roligt nog guld-på-stål på länken också, jag har alltid tänkt att de bara finns pläterade.
Haha har du så jobbigt med valet i sig?En på varje..
Ovant på högerhanden i början men trevligt att slippa välja
Guld -på-stål är en tunn, tunn guldplåt som på magidkt sätt sätts på stålet. Rätt tjock, i alla fall jämfört med en guldplätering. Typiskt för guld-på-stål är att till exempel undersidan på bandhorn och liknande ej har guld på sig, och att man ser en kant vid övergången mellan guld och stål. Pläterade ur är elektro-tjohejsan-överdragna.Stilig!
Ursäkta min enfald men det trodde jag var samma sak....guld-på-stål och guldpläterad?
Man ser öven där det är sliten att det är ett tydligt lager av guld.Plätering är väl guld på stål i dessa fall men förmodar att man ser stålet på länkbitarnas sida?
Lagt märke till att det ofta är ett lager av annan metall mellan guld och stål-lagret, ser du det här med? Vet du vad det är?Guld -på-stål är en tunn, tunn guldplåt som på magidkt sätt sätts på stålet. Rätt tjock, i alla fall jämfört med en guldplätering. Typiskt för guld-på-stål är att till exempel undersidan på bandhorn och liknande ej har guld på sig, och att man ser en kant vid övergången mellan guld och stål. Pläterade ur är elektro-tjohejsan-överdragna.
”Fôlk” slarvar mer eller mindre medvetet med detta, ofta för att få bättre betalt för pläterade ur. Ofta har guldpläterade ur en sämre metall under pläteringen.
Man ser öven där det är sliten att det är ett tydligt lager av guld.
Guld -på-stål är en tunn, tunn guldplåt som på magidkt sätt sätts på stålet. Rätt tjock, i alla fall jämfört med en guldplätering. Typiskt för guld-på-stål är att till exempel undersidan på bandhorn och liknande ej har guld på sig, och att man ser en kant vid övergången mellan guld och stål. Pläterade ur är elektro-tjohejsan-överdragna.
”Fôlk” slarvar mer eller mindre medvetet med detta, ofta för att få bättre betalt för pläterade ur. Ofta har guldpläterade ur en sämre metall under pläteringen.
Man ser öven där det är sliten att det är ett tydligt lager av guld.
Det kan vara lite olika. När det är något mellan stål och guld förekommer både nickel och krom, efter vad jag vet iaf.Lagt märke till att det ofta är ett lager av annan metall mellan guld och stål-lagret, ser du det här med? Vet du vad det är?