Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym! Jag har också en med vit tavla, kompletterade med den svarta förra veckanKompis på armen idag!
Lanserades 1987 och är 5,4 mm tjock? Blev lite nyfiken med din presentation ovan. Fint minimalistisk klocka iaf.Matchig mellan Zoom-möten. Testat grönt läder ett tag på GJ:n, känns bara bättre och bättre. Lite kuriosa: denna schweiziska klocka från tidigt 80-tal, designad av danska arkitekter, är enbart 3 millimeter djup/tjock. Jag kan tänka mig att det var en bedrift att göra kvartsuret så platt på den tiden.
Kanske har blandat ihop tjocklek på verk med total tjocklek? Tiden vettifan vad som gick snett.Lanserades 1987 och är 5,4 mm tjock? Blev lite nyfiken med din presentation ovan. Fint minimalistisk klocka iaf.
Ja, mitt fel och otydligt! Syftade på verket angående tjockleken. Antar att åtminstone det ansågs som ganska litet vid dåtidens mått.Kanske har blandat ihop tjocklek på verk med total tjocklek? Tiden vettifan vad som gick snett.
Blev som sagt bara nyfiken då jag älskar tunna ur. I jämförelse ska F. Piguet 21 vara lanserat 1925 och det är ett mekaniskt manuellt verk som endast var 1,75 mm tjockt. Trodde det verket var klart nyare så blev lite förvånad faktiskt.Ja, mitt fel och otydligt! Syftade på verket angående tjockleken. Antar att åtminstone det ansågs som ganska litet vid dåtidens mått.
Här får man lära sig, då stämmer säkert 1987! Har sett 80’s/early 80’s i beskrivningar, där det sistnämnda isåfall inte stämmer. Har egentligen inte hittat bra källor om den, så har du det tar jag tacksamt emot
Jäklar, bra med perspektiv! Då falnade denna i jämförelse både vad gäller lanseringsår och tjocklek Måste varit smått revolutionerande vid det laget?Blev som sagt bara nyfiken då jag älskar tunna ur. I jämförelse ska F. Piguet 21 vara lanserat 1925 och det är ett mekaniskt manuellt verk som endast var 1,75 mm tjockt. Trodde det verket var klart nyare så blev lite förvånad faktiskt.
Är en gammal konstform att göra tunna urverk. Men just f piguet 21 används fortfarande vad jag vet. Lite uppdaterat men ändå imponerande.Jäklar, bra med perspektiv! Då falnade denna i jämförelse både vad gäller lanseringsår och tjocklek Måste varit smått revolutionerande vid det laget?
Mycket imponerande!Är en gammal konstform att göra tunna urverk. Men just f piguet 21 används fortfarande vad jag vet. Lite uppdaterat men ändå imponerande.
Åh vilken underbar klocka och matchande bubbel head ser jagDigitalmögelonsdag.
Jo, tänkte att dom matchade rätt bra! Seikon känns som en liten Pip-Boy.Åh vilken underbar klocka och matchande bubbel head ser jag
Var dag, är en Nivada-dag!Här bärs det Nivada idag.
Du, det där bandet leker man inte med!Vinst-onsdag! Pobeda CCCP