• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Gårdagens CertinaSaturday :)

Certina 7101 049
20210522_102229.jpg
20210522_102500.jpg
20210522_191912.jpg
20210522_202418.jpg

Senast ändrad:
Det där hade jag missat men det är ingenting som intresserar. Kan tänka mig att du inte hittar några Nivada-märkta tavlor med den referensen.
Nej det tror inte jag heller. Det verkar som de tog ut svängarna lite mer med Croton. Vet du on den här är en CASD förresten? Ont om plats på tavlan till att skriva ut det men den kan ju heta det i katalogen liksom. Valjoux 7736.
chronograph-v7736-dd-nob-img-eddy-stark-e1513929502983.jpg

Krispig och mysig! Är bandet original?
Tack kompis! 🤗

Nope, precis som du antyder att klockan är så var bandet....krispigt och för mysigt!
De var inte någon kvalitét på dessa band och under årens gång så torkar de helt enkelt sönder....bilder nedan från säljaren.

Jag hittade ett passande Tropic-band från Baltic som jag tycker sitter som en smäck...dock är spännet 100% original Enicar!

IMG_3202.PNG
IMG_3189.PNG

Tack kompis! 🤗

Nope, precis som du antyder att klockan är så var bandet....krispigt och för mysigt!
De var inte någon kvalitét på dessa band och under årens gång så torkar de helt enkelt sönder....bilder nedan från säljaren.

Jag hittade ett passande Tropic-band från Baltic som jag tycker sitter som en smäck...dock är spännet 100% original Enicar!

IMG_3202.PNG
IMG_3189.PNG
Grymt matchat tropic och spänne 👌🏻

Tillbaka
Topp