• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Provkör senaste fixet, nästan färdig. Svårt att sätta fingret på denna modell, inte bestämt mig vad jag tycker..
3A13D18A-0C07-48EB-865F-E8CAF2DE3A21.jpeg

Nej, jag verkar inte fotat den här klockan på flera år. f ö är tavlan restaurerad så det vore väl inte så intressant. Jag köpte den sådan innan jag föll djupare i hålet för 10- 15 år sedan. ;)
Var inte meningen att försöka sätta dit dig. Tyckte typsnittet såg lite annorlunda ut och ville undersöka närmare :) tycker den är fin ändå! Boettformen är oväntat bra :D

Var inte meningen att försöka sätta dit dig. Tyckte typsnittet såg lite annorlunda ut och ville undersöka närmare :) tycker den är fin ändå! Boettformen är oväntat bra :D
Ja jag gillar den och den kommer att stanna med mig. Då jag haft den här väldigt länge har jag under tiden sett mängder av dem, så skulle jag säga att merparten är åtgärdade om inte rent av fake, oaktat vad ägarna vill tro. Det är jättesvårt att hitta en bra referensbild på en svart, då de som fortfarande är intakt har patinerats till oläslighet. Jag tror att de vita ger en bättre uppfattningen hur index/ lume typsnitt torde sett ut.

Ja jag gillar den och den kommer att stanna med mig. Då jag haft den här väldigt länge har jag under tiden sett mängder av dem, så skulle jag säga att merparten är åtgärdade om inte rent av fake, oaktat vad ägarna vill tro. Det är jättesvårt att hitta en bra referensbild på en svart, då de som fortfarande är intakt har patinerats till oläslighet. Jag tror att de vita ger en bättre uppfattningen hur index/ lume typsnitt torde sett ut.
Jo det är en djungel! Har en utan rancherotext, men den är iväg på visarbyte just nu. Gillar den skarpt!

90829C3E-F7C7-4900-9024-180527F7F07C.jpeg

Bra länk! Haha och klocka såklart😉
Vad är det för nått? Jag försöker hitta en länk som liknar flat link länkar men som inte kostar som en sådan.
Tack och tack ;) Länken är en 7912 med #4 ändar. Hade rejält flyt när jag fick tag på den, alltid velat ha men de kostar satan i vanliga fall. Har tänkt testsa Uncle Seikos flatlinks, tror det kan funka bra! Minns inte om dom bara har 19-20mm ändar, men det går ju att slipa till :)

Tack och tack ;) Länken är en 7912 med #4 ändar. Hade rejält flyt när jag fick tag på den, alltid velat ha men de kostar satan i vanliga fall. Har tänkt testsa Uncle Seikos flatlinks, tror det kan funka bra! Minns inte om dom bara har 19-20mm ändar, men det går ju att slipa till :)
Ja, det gör de verkligen!
Har också spanat in dem men de ser så sjukt blanka ut? Ska ju vara till en 2577-7 (tror jag?) sån där ”fat lugs”.

Ja, det gör de verkligen!
Har också spanat in dem men de ser så sjukt blanka ut? Ska ju vara till en 2577-7 (tror jag?) sån där ”fat lugs”.
Jo men den är blank, minns inte om någon del av länken är borstad, eventuellt mittlänkarna? Lirar bra med min seachero som även den är blank. Testade länken på min jumbo först, men det lirade inte riktigt, en mindre fat lugs tror jag kan bli riktigt bra!

Tillbaka
Topp