Kupad Hand
Silver
Provkör senaste fixet, nästan färdig. Svårt att sätta fingret på denna modell, inte bestämt mig vad jag tycker..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, jag verkar inte fotat den här klockan på flera år. f ö är tavlan restaurerad så det vore väl inte så intressant. Jag köpte den sådan innan jag föll djupare i hålet för 10- 15 år sedan.Har du bättre bilder på tavlan?
Ibland måste man bara...Kunde inte låta bli att ropa in ett gammalt Heuer stoppur. Mysig patina på tavlan och blånerade visare är svårt att motstå även om uret inte är så användbart.
![]()
Var inte meningen att försöka sätta dit dig. Tyckte typsnittet såg lite annorlunda ut och ville undersöka närmareNej, jag verkar inte fotat den här klockan på flera år. f ö är tavlan restaurerad så det vore väl inte så intressant. Jag köpte den sådan innan jag föll djupare i hålet för 10- 15 år sedan.![]()
Ja jag gillar den och den kommer att stanna med mig. Då jag haft den här väldigt länge har jag under tiden sett mängder av dem, så skulle jag säga att merparten är åtgärdade om inte rent av fake, oaktat vad ägarna vill tro. Det är jättesvårt att hitta en bra referensbild på en svart, då de som fortfarande är intakt har patinerats till oläslighet. Jag tror att de vita ger en bättre uppfattningen hur index/ lume typsnitt torde sett ut.Var inte meningen att försöka sätta dit dig. Tyckte typsnittet såg lite annorlunda ut och ville undersöka närmaretycker den är fin ändå! Boettformen är oväntat bra
![]()
Jo det är en djungel! Har en utan rancherotext, men den är iväg på visarbyte just nu. Gillar den skarpt!Ja jag gillar den och den kommer att stanna med mig. Då jag haft den här väldigt länge har jag under tiden sett mängder av dem, så skulle jag säga att merparten är åtgärdade om inte rent av fake, oaktat vad ägarna vill tro. Det är jättesvårt att hitta en bra referensbild på en svart, då de som fortfarande är intakt har patinerats till oläslighet. Jag tror att de vita ger en bättre uppfattningen hur index/ lume typsnitt torde sett ut.
Alpinan är helguld va? Väldigt finAlpina o Tissot
![]()
Tack!Alpinan är helguld va? Väldigt fin
Bra länk! Haha och klocka såklartJo det är en djungel! Har en utan rancherotext, men den är iväg på visarbyte just nu. Gillar den skarpt!
![]()
Tack och tackBra länk! Haha och klocka såklart
Vad är det för nått? Jag försöker hitta en länk som liknar flat link länkar men som inte kostar som en sådan.
Ja, det gör de verkligen!Tack och tackLänken är en 7912 med #4 ändar. Hade rejält flyt när jag fick tag på den, alltid velat ha men de kostar satan i vanliga fall. Har tänkt testsa Uncle Seikos flatlinks, tror det kan funka bra! Minns inte om dom bara har 19-20mm ändar, men det går ju att slipa till
![]()
Jo men den är blank, minns inte om någon del av länken är borstad, eventuellt mittlänkarna? Lirar bra med min seachero som även den är blank. Testade länken på min jumbo först, men det lirade inte riktigt, en mindre fat lugs tror jag kan bli riktigt bra!Ja, det gör de verkligen!
Har också spanat in dem men de ser så sjukt blanka ut? Ska ju vara till en 2577-7 (tror jag?) sån där ”fat lugs”.
Får testa då!Jo men den är blank, minns inte om någon del av länken är borstad, eventuellt mittlänkarna? Lirar bra med min seachero som även den är blank. Testade länken på min jumbo först, men det lirade inte riktigt, en mindre fat lugs tror jag kan bli riktigt bra!
kör Yema Rallye chronograph idag. Nytt band dessutom
![]()