• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Cool modell, aldrig sett förut! 👍
Har du bild på baksida och verk med eller...?

Baklocket kan du få här! Är lite för lat för att skruva av boettlocket just nu hehe, hade ingen liggandes. 4783AB86-D679-47AD-BEEA-252CE20DCD26.jpeg

Ser väl inte så pytteliten ut? Hur stor är den? Att släppa sargen lite på den punkten underlättar enormt om man vill klocknörda på lågbudget. Allt annat lika så skiljer det fler tusenlappar än millimetrar ibland. :)
29-30mm. Jag är inte så noga med sånt, tvärtom har jag svårt för klockor över 42mm då det blir för blaffigt på mina naturligt smala vrister. Föredrar allt mellan 33-39mm men som sagt inte så noga.

Har inget problem med urets storlek heller, men det är nog med det tunna sladdriga bandet skon klämmer.

kanske om man investerade i ett tjockare suedeband eller t.o.m ett tropic skulle den känslan försvinna.

29-30mm. Jag är inte så noga med sånt, tvärtom har jag svårt för klockor över 42mm då det blir för blaffigt på mina naturligt smala vrister. Föredrar allt mellan 33-39mm men som sagt inte så noga.

Har inget problem med urets storlek heller, men det är nog med det tunna sladdriga bandet skon klämmer.

kanske om man investerade i ett tjockare suedeband eller t.o.m ett tropic skulle den känslan försvinna.
Det är väl där någonstans idealet är även för mig. Men det blir så prisvärt under ca 33 mm så det blir svårt att låta bli. Har några stycken på 28 mm till och med. Idag blev det dock betydligt större. Tycker bandet ser toppen ut förresten. Jag tycker det ofta ser knasigt ut med tjocka stoppade band på lite äldre ur.
IMG_20210622_222836_890.jpg

Tillbaka
Topp