• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Sebastard

Vacheron
Blev inspirerad av fredagens avsnitt @Gummo Dammade av gamla 6138:an.

74B6B5EE-91E7-4A16-BB25-32F08A40CA2E.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Yes sorry antog bara att det var en urmästare men jag kanske ger dem mer cred än vad som sägs 😂
De brukar gissa med betydligt högre precision än så här när de beskriver varorna på hemsidan iallafall. Intressant med ett så specifikt årtal förresten. Undrar hur man kommit fram till det. Hade jag varit en mer misstänksam figur hade jag nästan trott att du hittat på det själv för att höja värdet inför en förestående försäljning.
 

ToolDiver

KS Explorers Club
De brukar gissa med betydligt högre precision än så här när de beskriver varorna på hemsidan iallafall. Intressant med ett så specifikt årtal förresten. Undrar hur man kommit fram till det. Hade jag varit en mer misstänksam figur hade jag nästan trott att du hittat på det själv för att höja värdet inför en förestående försäljning.
Stämmer, jag var också väldigt skeptisk från början men kollade upp den hos dem. De kan klart inte garantera 1955 men är från troligtvis 1955 som de brukar säga. Sen hur de kommit fram till resonemanget har jag ingen aning om då de tog in klockan för koll. Service har däremot definitivt gjorts vid tillfälle för klockan går bra och glaset är skadefritt. Sen finns det ju repor på bezeln etc men det får man ju räkna med.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Stämmer, jag var också väldigt skeptisk från början men kollade upp den hos dem. De kan klart inte garantera 1955 men är från troligtvis 1955 som de brukar säga. Sen hur de kommit fram till resonemanget har jag ingen aning om då de tog in klockan för koll. Service har däremot definitivt gjorts vid tillfälle för klockan går bra och glaset är skadefritt. Sen finns det ju repor på bezeln etc men det får man ju räkna med.
Har du kvitto eller dylikt som garanterar service? För utan det betyder ”den går bra och glaset är felfritt” ingenting. Ingen har heller ifrågasatt service, så vet ej var den kommentaren kom ifrån. :)
 
Topp