• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Liten Zenith idag
IMG_20220110_121403.jpg

Lånar pappas (som han egentligen "långlånar" av mig) 6139-6012 och byter ut hans racingläder mot lite JB Champion idag denna kalla Fredag. Hoppas ni alla får en fin helg! 😄
31EA585F-FB12-499F-BB0D-76841FDA7227.jpeg

Fin länk (och klocka såklart)! Vet du vad det är för något märke/några detaljer om det? 😄
Tack, och sorry för sent svar! Denna är omärkt förutom Stainless steel. Tror jag haft en likadant till, som möjligtvis hade någon svensk märkning, men kommer tyvärr inte ihåg med säkerhet :(

Dagens kompanjon blir denna 50-tals Alpinan. För att vara damboett är denna en "jumbo" på sina 26mm jämfört med standard 24mm, att boetten råkar vara gjord av Taubert&Fils gör inte saken sämre. På GF Oyster. Hoppas ni alla får en bra vecka! 😄
0CD8A62A-E0A3-4ADA-BE3A-F5030822F1A1.jpeg

Vilket jävla exemplar. Måste vara den bästa jag sett av dessa. Avundsjuk!
Tack så hemskt mycket! Den är härjad helt klart men på ett väldigt rätt sätt. Kämpar på med tidshållningen riktigt bra också, så en riktig krigare! 😄😄😄

Tillbaka
Topp