• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mögel som låg i brevlådan idag
43B296B6-3492-4446-98A2-FF774EF9D1AC.jpeg
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Morfars gamla Seamaster.
Den har tydligen legat i en låda sen 80-talet då den gick sönder. Helt omöjligt att dra upp den.
Glaset var så repigt att det nästan såg frostat ut men det gick bra att polera upp.

Öppnade upp klockan och några skruvar och kugghjul låg lösa i klockan. Lyckades få ihop allting men klockan går ungefär +1,5h /dygn.

Ska snart ta tag i att lämna in denna för att se om den går att fixa och köpa ett nytt band till den. Tänkt att det ska bli en present till min mamma sen :D

20220113_064050.jpg
 

Jeppo

Breitling
Vilken underbar patina!
Morfars gamla Seamaster.
Den har tydligen legat i en låda sen 80-talet då den gick sönder. Helt omöjligt att dra upp den.
Glaset var så repigt att det nästan såg frostat ut men det gick bra att polera upp.

Öppnade upp klockan och några skruvar och kugghjul låg lösa i klockan. Lyckades få ihop allting men klockan går ungefär +1,5h /dygn.

Ska snart ta tag i att lämna in denna för att se om den går att fixa och köpa ett nytt band till den. Tänkt att det ska bli en present till min mamma sen :D

20220113_064050.jpg
Det var en fin present till mamman! 👍
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har glömt reglerna för vintage, men jag tänker på den här som vintage iallafall.
Rejält tidstypisk och utdaterad design, sent 80- tidigt 90-tal, 34mm, mecaquartz
JLC Odysseus Tricompax, Tantalboett och rödguldsdetaljer, med meteorittavla!!!
Den är allra vackrast när fullmånen närmar sig.

CF480C12-DF8F-4036-ABBE-5B0EE95AD748.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp