Mögel som låg i brevlådan idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det rätt vridring?Mögel som låg i brevlådan idag
nej verkligen inte, har du en riktigt till mig =)Är det rätt vridring?
Nope, har en liknande (tror jag) utan inlägg och med minst fel tavla.nej verkligen inte, har du en riktigt till mig =)
aja ok !, ne helt seriöst så är det ingen mening att leta original bezel eller bättre tavla till denna klocka. Det blir för dyrt. Kanske man kan hitta en helt svart bezel dock, tror det ska va det originalNope, har en liknande (tror jag) utan inlägg och med minst fel tavla.
Vilken underbar patina!
Det var en fin present till mamman!Morfars gamla Seamaster.
Den har tydligen legat i en låda sen 80-talet då den gick sönder. Helt omöjligt att dra upp den.
Glaset var så repigt att det nästan såg frostat ut men det gick bra att polera upp.
Öppnade upp klockan och några skruvar och kugghjul låg lösa i klockan. Lyckades få ihop allting men klockan går ungefär +1,5h /dygn.
Ska snart ta tag i att lämna in denna för att se om den går att fixa och köpa ett nytt band till den. Tänkt att det ska bli en present till min mamma sen
Snygg! Ägde en sådan en gång, fin patina!Fortsätter med att testa klockorna som trillade in under 2021 och omedelbart hamnade i en låda.
Svalan Sportsman - Blågul i dubbel bemärkelse
Tack! Känns lite som en fattigmans Tissot. Mycket bang for the buckSnygg! Ägde en sådan en gång, fin patina!
Certina är jättelätta att kolla upp serienumret på! Här är tabellen: https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-case-movement-and-serial-numbers/ - det borde stå ett serienummer på baklocket på din klocka. På sidan jag länkade kan du läsa mer. Mycket nöje!Hej dag fick det bli en Certina dag. Dock vet jag inte ålder på denna. Någon som har en gissning?
Någon som polerat ned vridringsmarkeringarna?Newton automatic 20 atm, omärkt MRPSA boett på neoprene gummi
Mmmmm, vilken länk ref är det!?
7077 med nr4 ändlänkarMmmmm, vilken länk ref är det!?
Du får hemskt gärna slänga upp fler bilder på dam GS!Använd en gammal 36000 bph Seiko idag vilket inte är ovanligt.
Men blev överraskad på kvällen när det visade sig att frugan som nästan aldrig bär klocka hade gjort samma val idag fast hennes är mindre och handdragen.
Blev så glad att jag tog en usel bild i dåligt ljus.