• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

20150217_120719_Richtone(HDR).jpg
 
Tudorns 34 mm funkar alldeles utmärkt på min 19 cm handled. Men Eternas 32 mm känns väl i minsta laget?
Annars gillar jag verkligen färgen på tavlan på 40-tals Eternan.

jG0lGM4.jpg
Snygga bägge två! 32 mm är en vanesak, jag känner mig som Cary Grant när jag har en sån där liten oldtimer på armen. Bär den i tre veckor och Tudorn kommer att kännas som ett dasslock efteråt! :)
 
Oyster Precision 6082 från 1951. Farsan köpte den i Hongkong på 70/talet. Den var så billig att han förutsatte att den var fake och la den i låda. Förra året fick jag den och nu är den nyservad av McGyver och har fått ett ödleband. Numer ägs den av min fru som fick den i julklapp men jag lånar den ibland:)
image.jpg
 
Oyster Precision 6082 från 1951. Farsan köpte den i Hongkong på 70/talet. Den var så billig att han förutsatte att den var fake och la den i låda. Förra året fick jag den och nu är den nyservad av McGyver och har fått ett ödleband. Numer ägs den av min fru som fick den i julklapp men jag lånar den ibland:)
image.jpg
Väldigt tjusig! Ödla är smutt, alltså.
 
Oyster Precision 6082 från 1951. Farsan köpte den i Hongkong på 70/talet. Den var så billig att han förutsatte att den var fake och la den i låda. Förra året fick jag den och nu är den nyservad av McGyver och har fått ett ödleband. Numer ägs den av min fru som fick den i julklapp men jag lånar den ibland:)
image.jpg


Vilken skönhet Gummo! Den förstår jag att du nallar ibland:)
 
Väldigt tjusig! Ödla är smutt, alltså.
Vilken skönhet Gummo! Den förstår jag att du nallar ibland:)


Tacktacktack! Det är en riktigt liten gobit:) Är ingen guldkille men med det lite matta ödleskinnet och till kavajen (jag har faktiskt kavaj ibland...) så är den toppen. Den är tydligen köpt av en antikhandlare som hade hittat en tvivelaktig men lukrativ födkrok på 70-talet då han köpte finklockor av vietnamesiska flyktingar och sålde vidare till europeiska affärsmän.
 
Tillbaka
Topp