Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Way to go! Small is the new big. Ser fram emot bildtunga poster!Projekt "Minsta-klockan-jag-burit". Kapar till ett band jag fått med ngn annan klocka. Mellan luggarna på 32 mm Eternan är det inte 16 mm som jag trodde utan 15,8 mm.
Projekt "Minsta-klockan-jag-burit". Kapar till ett band jag fått med ngn annan klocka. Mellan luggarna på 32 mm Eternan är det inte 16 mm som jag trodde utan 15,8 mm.
Oyster Precision 6082 från 1951. Farsan köpte den i Hongkong på 70/talet. Den var så billig att han förutsatte att den var fake och la den i låda. Förra året fick jag den och nu är den nyservad av McGyver och har fått ett ödleband. Numer ägs den av min fru som fick den i julklapp men jag lånar den ibland
Den hade jag också kunnat tänka mig, vacker klocka
Min tur att föra facklan vidare
Praise the Lord! Gummo please don´t kill me...
Fantastiskt, ser helt normalt ut
Nyinkommet för dagen. Vissa klockbekantskaper känns tidsbegränsade från början. Andra som att de kommer att bestå länge och att man ska åldras tillsammans. Det senare gäller för den här bekantskapen.
Tack Ariste för en kanonklocka.
Kul med tropic på annonsbilden. Satt och grävde i bandlådan för att se vad som passade bäst, och fastnade för tropic.Grattis! En Chronomaster Aviator Sea Diver har man alltid användning för
Kul med tropic på annonsbilden. Satt och grävde i bandlådan för att se vad som passade bäst, och fastnade för tropic.
Jag och flera andra gör det jämt men Onelund brukar retas...Jag antar att korspostning inte är okej, eller? Annars tänkte jag ladda upp dagens klocka här också.
Jag antar att korspostning inte är okej, eller? Annars tänkte jag ladda upp dagens klocka här också.
KörJag antar att korspostning inte är okej, eller? Annars tänkte jag ladda upp dagens klocka här också.
Kör
Annars kommer jag reta dig med för du INTE dubbelpostar [emoji12]
Tack för en smidig affär, tropic fungerar riktigt bra till den där stygga kronografen som kan allt och lite till!Nyinkommet för dagen. Vissa klockbekantskaper känns tidsbegränsade från början. Andra som att de kommer att bestå länge och att man ska åldras tillsammans. Det senare gäller för den här bekantskapen.
Tack Ariste för en kanonklocka.
Kul med tropic på annonsbilden. Satt och grävde i bandlådan för att se vad som passade bäst, och fastnade för tropic.
Har svart tropic på min med, svårslaget. Finfin dinka!