• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Projekt "Minsta-klockan-jag-burit". Kapar till ett band jag fått med ngn annan klocka. Mellan luggarna på 32 mm Eternan är det inte 16 mm som jag trodde utan 15,8 mm.

GkHRASb.jpg

OPKHOgM.jpg
 
Oyster Precision 6082 från 1951. Farsan köpte den i Hongkong på 70/talet. Den var så billig att han förutsatte att den var fake och la den i låda. Förra året fick jag den och nu är den nyservad av McGyver och har fått ett ödleband. Numer ägs den av min fru som fick den i julklapp men jag lånar den ibland:)

Den hade jag också kunnat tänka mig, vacker klocka:)
 
Nyinkommet för dagen. Vissa klockbekantskaper känns tidsbegränsade från början. Andra som att de kommer att bestå länge och att man ska åldras tillsammans. Det senare gäller för den här bekantskapen.
Tack Ariste för en kanonklocka.
Tack för en smidig affär, tropic fungerar riktigt bra till den där stygga kronografen som kan allt och lite till!
 
Tillbaka
Topp