Fin och rolig. Är det inte Eska som gjorde häftiga emaljtavlor eller likande förr i tiden som är ganska populära?Exotisk Eska
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin och rolig. Är det inte Eska som gjorde häftiga emaljtavlor eller likande förr i tiden som är ganska populära?Exotisk Eska
![]()
Korrekt, de köpte in fina cloisonnetavlor från rätt tillverkare. Missade tyvärr en sådan på auktion i lund som jag fortfarande sörjer. Lite därför jag har två Eskor idag. Tyvärr inte de jag helst vill ha...Fin och rolig. Är det inte Eska som gjorde häftiga emaljtavlor eller likande förr i tiden som är ganska populära?
Ajdå. Men denna var ju också fin. Vad är den andra du har?Korrekt, de köpte in fina cloisonnetavlor från rätt tillverkare. Missade tyvärr en sådan på auktion i lund som jag fortfarande sörjer. Lite därför jag har två Eskor idag. Tyvärr inte de jag helst vill ha...
Var för snål helt enkelt. Dessa är mina:Ajdå. Men denna var ju också fin. Vad är den andra du har?
Grymma ju!Var för snål helt enkelt. Dessa är mina:
Fredagsnöje, klock-spekulation/fix
Bra fångat och en väldigt trevlig klocka som ser välbyggd ut. Storyn påminner lite om min Lavina som också verkar vara ett obskyrt märke men håller överraskande hög kvalitet!klocksnack.se
Denna jag bjöd för lite på:
![]()
Läcker! Grattis!Jaja någon gång ska ju vara den första. Igår hämtade jag upp min guldklimp. Första 18k helgulds klocka ink länk för min del. En udda fågel blev de. Ska bara i med nytt original plexi och lite ultraljudstvätt (mycket gammalt mös döljer sig här )
Sen är det rocken roll
Länken som också är udda va sjukt tight även då stretchlänkarna brukar ha en tendens till att va slapp och tråkiga. Ibland har man tur!
Kanske ensam om denna ref på KS ?
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, visst är det den! Även en blind höna osv...Man ska skilja på klocka och person, den där var jävligt ball.
Är tavlan renoverad?En av mina Doxa i absolut toppskick![]()
Saknas Swiss made också.Skulle tro det, index kl 12 ser kladdigt ut och fonten in "magnetic" känns inte bra.
Originallänk?Tärnan structured bulls-eye
![]()
![]()
![]()
![]()