• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG20220203111528.jpg

När @Diverdover postade den här i våras så blev jag helt golvad. När den sedermera dök upp på auktion i höstas var det bara att köra - den skulle bli min!
Idag, ett halvår senare, är det faktiskt premiär på armen. Väldigt glad att ha den i samlingen även om jag väldigt sällan kommer att bära den. I mina ögon ett fantastiskt ur med en perfekt tavla, blånerade visare och en smakfullt smyckad boett. Inuti tickar ett Waltham Seaside från 1896, bara en sådan sak. :cool: Trevlig helg!
554F9453-8D7B-4C43-8DDA-4D3DC7EC6BD8.jpeg

Dessa två klockor som har tillhört min morfar fick jag av mina föräldrar.

Den svarta tickar men har tappat visarna och borde nog inte vara allt för svårt för en urmakare att lösa.

Atlantic klockan går inte riktigt att dra upp rätt, den klickar när man skruvar kronan men bibehåller inte uppdraget. Vi fick sekundvisaren att röra sig cirka 10sek i alla fall, så den kan nog fixas!
16439971319811082677184508679677.jpg

Tillbaka
Topp