• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rotary på en mycket fin ”E”-länk från Montal. Kunde inte låta bli då mitt namn börjar på just E.
0BAB6885-074C-423E-B648-EA904128C9D9.jpeg
6247D0D0-3B1C-45E4-9A78-5087137FC872.jpeg

Bumper och alarm. Skön kombo.
C948C9A5-9E18-47EB-8D95-034401008DED.jpeg
Automatic texten ser slarvig/kladdig ut och inte alls lika krisp som övrigt tryck. Är den tryckt på senare på dessa eller är tavlan ommålad?

Frågar då jag inte alls kan modellen men blev nyfiken om JLC tryckt den texten så mycket ”sämre” än övriga tavlan.

Automatic texten ser slarvig/kladdig ut och inte alls lika krisp som övrigt tryck. Är den tryckt på senare på dessa eller är tavlan ommålad?

Frågar då jag inte alls kan modellen men blev nyfiken om JLC tryckt den texten så mycket ”sämre” än övriga tavlan.
Så kan det nog vara. Iaf på Automatic. Kan för lite om JLC och deras taveldjungel. Fu den texten ser allt kocher ut imo.

Vill ha en sån där länk till min fat lugs! Kostar huggorm, va?
Japp iaf denna 7077 som är den första generationen flat link och kom även till de första Seamaster, Speedmaster och railmaster. Så ja svindyr, typ 20k utan ändlänkar.

Men om du kan leva med en senare länk än din klocka kan du lika gärna titta på 7912 som tillverkades i början och mitten på 60-talet eller 1035 som tillverkades i slutet av 60-talet och början av 70-talet och som också passar 18mm klockor/ändlänkar.

De är mycket billigare, 7912 kanske 10-12k i bra skick och 1035 7-8k. Sen är 18mm ändlänkarna inte så dyra lyckligtvis, typ 1,5-2k.

Japp iaf denna 7077 som är den första generationen flat link och kom även till de första Seamaster, Speedmaster och railmaster. Så ja svindyr, typ 20k utan ändlänkar.

Men om du kan leva med en senare länk än din klocka kan du lika gärna titta på 7912 som tillverkades i början och mitten på 60-talet eller 1035 som tillverkades i slutet av 60-talet och början av 70-talet och som också passar 18mm klockor/ändlänkar.

De är mycket billigare, 7912 kanske 10-12k i bra skick och 1035 7-8k. Sen är 18mm ändlänkarna inte så dyra lyckligtvis, typ 1,5-2k.
Ja jo, så är det. Nr 4 eller hur?

Ja jo, så är det. Nr 4 eller hur?
Det är nr 4 ends jag har, vet inte vilka som passar bäst till Seamaster. Tror även nr 7 och 8 är 18mm breda.

När vi talar om det som kom det ut en 7077 länk till salu idag på omegaforums:

18.5k med nr 4 ändlänkarna, länken ser hyfsat bra ut och dessutom med alla 5 double spring links kvar :)

Det är nr 4 ends jag har, vet inte vilka som passar bäst till Seamaster. Tror även nr 7 och 8 är 18mm breda.

När vi talar om det som kom det ut en 7077 länk till salu idag på omegaforums:

18.5k med nr 4 ändlänkarna, länken ser hyfsat bra ut och dessutom med alla 5 double spring links kvar :)
Som hittat!

Tillbaka
Topp