• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

#OWGMARCH rullar på, så... en torsdags-Tudor dårå.
PSX_20220303_081830.jpg

Galet såklart att betala mångdubbelt vad klockan är värd för länken men har man en första generations Seamaster eller Speedmaster är det såklart inte så galet att betala 20-30k för komplettera med en originallänk!
Mer speedy än SM, va? 2915 kostar väl ändå mer än en 2913 t.ex. Men ja, jag fattar. Får börja leta!

När boetten ser ut som ett lass skit får man koncentrera sig på att njuta av den härliga lystern på tavlan.

A3248BC5-9743-4C19-98CA-2F522610E2F6.jpeg
Gillar verkligen applicerade och ”quartz” Suwa-loggan, känns ovanligt. En klocka som på inget sätt avslöjar hur viktigt innehållet är ur ett historiskt perspektiv. Om du vill göra en helrestaurering nån gång så finns det ju en i Polen som gör det till perfektion, med lasersvets och egentillverkade maskiner och verktyg.

Härligt att se körsbärsträden i blom, tidigt? Här brukar jag får jag vänta till runt maj, då jag gärna sätter mig under dem med en kopp kaffe i handen.

Senast ändrad:
Det är nr 4 ends jag har, vet inte vilka som passar bäst till Seamaster. Tror även nr 7 och 8 är 18mm breda.

När vi talar om det som kom det ut en 7077 länk till salu idag på omegaforums:

18.5k med nr 4 ändlänkarna, länken ser hyfsat bra ut och dessutom med alla 5 double spring links kvar :)
Dessutom trevlig kille att ha o göra med! :)

Kände mig lite sugen på något mer utsmyckat idag, så då testade jag denna Eterna Fancy Lugs från 1948 på en GF Teardrop-länk från 1949. Gillar kombinationen väldigt mycket, känns väldigt art-deco glamoröst på något sätt. Hoppas ni alla haft en bra vecka och får en fin helg! ☺️
F0C3CD1B-73F0-4A1E-B31A-A0F221B49C56.jpeg

Gillar verkligen applicerade och ”quartz” Suwa-loggan, känns ovanligt. En klocka som på inget sätt avslöjar hur viktigt innehållet är ur ett historiskt perspektiv. Om du vill göra en helrestaurering nån gång så finns det ju en i Polen som gör det till perfektion, med lasersvets och egentillverkade maskiner och verktyg.

Härligt att se körsbärsträden i blom, tidigt? Här brukar jag får jag vänta till runt maj, då jag gärna sätter mig under dem med en kopp kaffe i handen.

Finns ju fler sorters körsbär som blommar vid lite olika tider och än har det inte kommit igång riktigt.
Blommorna i bakgrunden är nog plommon som är tidigare.
Jag har tur och kan sitta hemma och njuta av blommorna och slipper ha picknick i parken bland miljoner andra.

Idag lite mindre modernt och 18000 sväng.

546A5663-470D-4995-B518-BAABC14C8C0A.jpeg

Tillbaka
Topp