JLC Memovox
Basic
Äntligen servade & nytt band. Repade lädret m kniv för lira lite bättre m urtavlan...jag vete fan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej en från Tyskland, men ja det är möjligt.Litauiska säljaren med uselt ljus kanske?
De finns ju i beigt också, kanske blev fel från hans sida?
Original för klockan? Hur ser spännet ut på baksidan?Suverän 2400-1 på originalband + spänne. Blir väl inte bättre än så här när det gäller svensk vintage Omega-historia?
![]()
Original för klockan? Hur ser spännet ut på baksidan?
Vet du om det spännet är original till klockan? Jag hade gissat att detta är senare än från mitten av 40-talet men har inte efterforskat så mycket.
Kan väl inte svära på det, blir gärna rättad om så inte är fallet förstås! Vill också veta. Logotypen/typsnittet på själva läderbandet känns vanligt 40-tals-Omega iaf.Vet du om det spännet är original till klockan? Jag hade gissat att detta är senare än från mitten av 40-talet men har inte efterforskat så mycket.
Vore kul att veta vad Suverän kom på för band och spänne original.
Jag tänker mer att dessa typ av spännen var de som fanns runt andra världskriget