• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Underskattad dressare från 1973, en Seiko 6602-7040 som går nästintill COSC.

ubb570y.jpg

Det tror jag inte? Har du sett liknande boetter från EPSA?

Nej jag vet inte, tycker dem liknar den (enklare/första?) boetten som brukar kallas "compressor", alltså inte supercompressor.
Jag kan dock ha fel, tänker på dem som ser ut så här. Men dem kanske inte är riktigt lika...

epsa1.jpg
epsa2.jpg

(bilder från google)

Riktigt glad över att jag kunde inspirera, lite det som är meningen med forumet och inte att visa upp dyra inköp.

Tror det finns rätt många tidiga Seamasters och de lider av att de senare var simpla med sämre kvalitet. Å andra sidan tillverkades det många DJs med vid denna tid. Har för mig att de kostade ungefär lika mycket när det begav sig, tom. hört att Seamastern skulle varit dyrare än DJn. De borde gå upp med Omegas ökade status, frågan är bara om fler ser storheten i de tidigare modellerna?

"Tofslan och Vifslan tycker innehållet är det vackraste som finns, men Mårran tycker bara det är det dyrbaraste"
Tove Jansson, Trollkarlens hatt ( Snorkens rättegång om kappsäcken)

;)

Tillbaka
Topp