Tobias Eriksson
Guld
Dagens klocka blir ju så klart gårdagens nyförvärv!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sandoz med för kort mesh. En Squale-länkbit, någon?
Jag har en brun också...Den där är så sjuuukt cool!
AK från 1958.
![]()
Vilken backe?Vintage i backen![]()
![]()
Örnen i Lindvallen, här hänger alla extremeåkareVilken backe?
Update på Omega mögletHittar du en bra kran är jag intresserad, eller så köper jag den slitna...
Man daterar på verksnumret på Omega, inga konstigheter. Visst är det 50-tal frågan är bara när?
Update på Omega möglet
Snr: 15,683xxx daterar klockan till -57
Ref 2846-2848 6SC, finns både med centrumsekund och liten sekundvisare
![]()
Fortsatt galet nöjd med köpet![]()
Fick inspiration från dina trådar om tidiga Seamaster och efter att klämt och kännt på dina fina Omegor så var jag helt såld.Förstår att du är nöjd. Tycker de är värda runt 8' och det är få klockor som är vackrare. Folk hyllar Patek Calatrava osv men tycker att dessa Seamasters har finare form än de flesta time only. Efter ett tag blir man van vid formspråket och glömmer bort att njuta.
Fick inspiration från dina trådar om tidiga Seamaster och efter att klämt och kännt på dina fina Omegor så var jag helt såld.
Så, stort tack!
Mysteriskt undervärderade skulle jag säga om dessa grymma ur..undrar hur länge det varar?