Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Urania har jag inte hört om tidigare.Urania kronograf i mycket fin och skarp Stålboett. Urtavlan är dock lite sne![]()
Tyvärr vet jag inte så mycket om märket utöver att det verkar vara ett tyskt märke enligt Mikrolisk. Om man googlar så är det främst fickur som dyker upp men det finns en del trevliga kronografer ocksåUrania har jag inte hört om tidigare.
Vad vet du om det märket?
Ok tack! Fin klocka iallafall.Tyvärr vet jag inte så mycket om märket utöver att det verkar vara ett tyskt märke enligt Mikrolisk. Om man googlar så är det främst fickur som dyker upp men det finns en del trevliga kronografer också
Varför inte byta packningar och eventuellt glas och säkerställa vattentäthet i en vintage?Skulle faktiskt kunna tänka mig en modern Longines Legend Diver 36 mm, som allroundklocka. Semester, bad, dressat, mm.
![]()
Tror det blir svårt på denna. Blev lätt imma på glaset innan servicen som jag gjorde. Ej skruvade kronor mm.Varför inte byta packningar och eventuellt glas och säkerställa vattentäthet i en vintage?
Skruvade kronor tänker jag inte det behöver vara, men visst kan det såklart vara svårare att få en gammal klocka säker. Men de har ju använts för dykning förr i tiden så de borde rimligen kunna användas till bad nu tänker jagTror det blir svårt på denna. Blev lätt imma på glaset innan servicen som jag gjorde. Ej skruvade kronor mm.
Chansade med min 80-tals TAG i sommar, vilket fick den att stanna. Lyckligtvis kunde en urmakare få igång den igen efter att ha rengjort kondensatorn.Skruvade kronor tänker jag inte det behöver vara, men visst kan det såklart vara svårare att få en gammal klocka säker. Men de har ju använts för dykning förr i tiden så de borde rimligen kunna användas till bad nu tänker jag
Generellt alltså, inte specifikt din klocka.