• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Doxa
IMG_8119.jpeg

Det är vad jag kom fram till iaf, att det ska läsas på svenska och att den är svensksåld. Haft en likadan, de är trevliga.
Sökte lite till och verkar som alla levererades till Terasse, dvs Sverige/norden. Alla utdrag från arkivet visade iaf det.

Gillar den. lite speciella långa bandhorn som är oväntat raka och inte följer handleden riktigt, stöddiga. Kan man hitta en fin vatten-tät/skyddad Longines från 40-talet för under 2000 kr är det iaf väldigt prisvärt. Min hade vad som såg ut som en läderpackning i kronhalsen. Nu tillverkades det säkert rätt många men är en sådan modell man kan förstå att folk ibland betalar 10'+ för i utlandet.

Sökte lite till och verkar som alla levererades till Terasse, dvs Sverige/norden. Alla utdrag från arkivet visade iaf det.

Gillar den. lite speciella långa bandhorn som är oväntat raka och inte följer handleden riktigt, stöddiga. Kan man hitta en fin vatten-tät/skyddad Longines från 40-talet för under 2000 kr är det iaf väldigt prisvärt. Min hade vad som såg ut som en läderpackning i kronhalsen. Nu tillverkades det säkert rätt många men är en sådan modell man kan förstå att folk ibland betalar 10'+ för i utlandet.

Precis, bandhornen ger den karaktär. Ett fint exemplar från sent 40-tal lär nog betinga de priserna idag. Min hade en del patina men ändå tuff.

IMG_3713.jpeg
IMG_3866.jpeg

Tillbaka
Topp