• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

30092013.jpg

70-talare med 1520 verk idag

inte så oväntat 2915... laddar för fika med flygentusiastisk klocknörd norrifrån vid lunch...

kom också att titta på denna gamla Hodinkee-intervju med Eric Ku, vintage Rolex trader på allra allra högsta nivå... köper o säljer vittavlade subbar, Clapton-rollar, Comex från originalägare o sånt... moderator på VRF...

...fast forward till 5:00 där han snackar om andra märken och hur han letat efter en Speedmaster 2915 "for quite a long time" och slutligen hittar ett ex... "...I bought that for myself..." ;)

Måste posta denna även i "vintage klockan" där den faktiskt tillhör!

Idag en Omega Chrono-Quartz aka Albatross.
Denna klocka är från 1976 och lanserades i samband med olympiska spelen.
(Den har de "olympiska ringarna" på bakboetten).
Också första klockan med både digital och analog visning i samma klocka... Mycket komplicerad för sin tid...

Jag köpte detta exemplar runt 2008...
Njuter av att titta och bära denna stora klocka.

5B4CF4B7-797A-4E2F-9DFC-E6583BE671DF-3488-000006273B6B5503_zps0d7c920d.jpg

Mvh
Micke E

Idag fortsätter jag med en gammal Omega Quartzare, denna gång en riktigt tidig batteri klocka.

Detta är en Omega 1301 Electroquartzare med det "kända" Beta21 verket i, detta är version2 av beta 21 verket.
Samma verk fanns i tidiga Rolex Oysterquartz men även i Patek och IWC klockor.
Mer att läsa om klockan/verket finns här:
http://www.crazywatches.pl/omega-1301-electroquartz-f8192hz-beta21-1972

Det jag gillar med klockan är dess storlek och självklart det röda datumet. Klockan tickar inte utan "brummar" skönt på armen :)
(Jag har inte ställt datumet på klockan, men måste vrida som en dåre, och kronan är minimal, så jag tröttnade och tog kortet... Underdagen ska jag vrida datumet rätt) :)

Är det inte underbart med omega klockor från 70 talet??? :)

40fa5cb2d608496d8273b455f4a5c9b8_zpsd4f6a305.jpg

Mvh
Micke E

Tillbaka
Topp