• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick just hem ett NOS corfam från TorNet - vad sägs om den här matchningen?
image.jpg

Jag tycker att det blev galet bra, men behöver nu ett 18 mm movado- eller zenithspänne. Pm:a om du har ett i lådan!

Är detta något som faller någon i smaken? Nyinkommen dress-Corum i tankstil (typ)!
LrTFDsC.jpg

Verket är ett Aurore-Villeret 4200 med Triostat-reglering och ett mycket välfinisherat ankare (som dessvärre inte syns på den halvdåliga bilden). Dessvärre en hel del damm och ludd i verket.
yOrv0NR.jpg

Klockans tidigare ägare var tydligen en brandkapten i New York! Skickade precis ett mail till mannens son för lite mer information! Alltid roligt att veta vem som tidigare burit klockan.
154PaqA.jpg

Är detta något som faller någon i smaken? Nyinkommen dress-Corum i tankstil (typ)!
LrTFDsC.jpg
Riktigt fin! Kul med proveniensen, hoppas att du får svar!
Mitt hjärta klappar lite extra för Corum, även om det ibland blir lite arytmier när man råkar se delar av deras moderna katalog. Min mamma hade en Corum när jag växte upp, också den kvadratisk men det var inte samma. Tyvärr renoverade hon tavlan själv med lite scotchbrite vid något tillfälle så den är inte riktigt vad den varit... Grattis till ditt fynd!

Kuken också, påkommen med Nato på suben...
image.jpg
Hehee....
Bra att lyfta frågan och rensa luften lite. Jag har ju i princip slutat orka bry mig vafan folk trycker på för band på sina klockor. Det blir för jobbigt att ta in alla övergrepp man ser, man blir avtrubbad.

I princip är jag för att införa länktvång här på Ks. Riktigt schletna gamlingar kan få passera på läder nån gång. Nato däremot är för jävla fult, extra illa blir det i andra nyanser än svart. Lädernato ska vi inte tala om, tvi fan vilken idioti!!!
Nu tycks det ju vara ett zulu du fått på, men lite roligt var det.

Hehee....

Nu tycks det ju vara ett zulu du fått på, men lite roligt var det.

Jag vet, det var därför så irriterande att bli avtvingad en bild!!! Lånade länken till min Datejust igår och pallade inte byta tillbaka. Båda ska få länk! Sen får jag väl medge att sliten enfärgad nylonstronk är rätt ok ibland:bag:

Jag vet, det var därför så irriterande att bli avtvingad en bild!!! Lånade länken till min Datejust igår och pallade inte byta tillbaka. Båda ska få länk! Sen får jag väl medge att sliten enfärgad nylonstronk är rätt ok ibland:bag:
Ska för ordningens skull be att få föra till protokollet att jag hör till de som tycker att nylon är ok på mycket och mer än okej på subbar och andra dykare.
image.jpg

Bilden stulen från VRF och avspeglar dessvärre inte min nuvarande kollektion.

Tillbaka
Topp