• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

x2T8rLb.jpg

(dubbelpost idag) men täääänk om man varit född-78 istället för 65...då hade man både sett bättre ut, varit piggare och dessutom haft denna 1675:a som sin årsklocka!.. jaja man får väl gilla läget ändå!
2015-05-27 12.08.29.jpg

Den är så fet ! [emoji2] badklockan för i år eller ?

Måste nog trycktesta den innan isåfall!
Förresten såg vid närmare granskning att du har visarna från ds2-ph200 i din ph1000. Bytt dom själv ?
Nej, dessa visare är original till just detta ex. Jag köpte klockan (den mellan landade hos Scaramanga) av första ägaren som köpte den 1975 och enligt honom har dessa visare suttit på sedan ny. Man kan även se att visarna har åldrats exakt som tavlan.

Måste nog trycktesta den innan isåfall!

Nej, dessa visare är original till just detta ex. Jag köpte klockan (den mellan landade hos Scaramanga) av första ägaren som köpte den 1975 och enligt honom har dessa visare suttit på sedan ny. Man kan även se att visarna har åldrats exakt som tavlan.

Hmm skumt , har aldrig sett dom visarna på en ph1000
Har du kollat på denna sidan och jämfört modellerna ?
http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html

Hmm skumt , har aldrig sett dom visarna på en ph1000
Har du kollat på denna sidan och jämfört modellerna ?
http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html

Yes, har sett några med dessa visare och har även varit i kontakt med några av de tyngre dyksamlare och dem har sagt att just denna troligen kom med dessa. Det finns ingen andning till att misstro mannen jag köpt den av. :)

Med det sagt så tycker även jag att svärdvisarna är grymmare men man kan inte få allt här i livet!

Yes, har sett några med dessa visare och har även varit i kontakt med några av de tyngre dyksamlare och dem har sagt att just denna troligen kom med dessa. Det finns ingen andning till att misstro mannen jag köpt den av. :)

Med det sagt så tycker även jag att svärdvisarna är grymmare men man kan inte få allt här i livet!
Ne det kan man inte , plus att vintage träsket är livsfarligt. Hur mycket man än läser och jämför etc , är det många saker som är oklara gällande original hit å dit. Huvudsaken är att man är nöjd själv , det är man själv som får sätta ribban på rätt å fel ibland hehe

Måste visa denna, en liten HMT med handmålade(!) index och IIII istället för IV. Helt sjuk lume och mycket dome. Jag gillar den skarpt! Trots att de går att få hem liknande på bukten för espressopengar.

///Lukas
image1-9.JPG

Tillbaka
Topp