Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg!!Tropic idag!![]()
Riktigt stilig GS. Mäktiga bandhorn! Vad mäter den?Igår en klocka från 1966, idag en från 1965..[emoji3]
![]()
![]()
Snygg!!
Tropic är både snyggt och skönt på en sub[emoji4]
Vet inte om det bandet som sitter på ska vara specat som 17 eller 18 mm men jag är ganska övertygad om att det ska vara 18 mm. Men jakob.dala kan nog ge oss ett definitivt svar.
SmartAnnars är det bara att ta fram en linjal och mäta avståndet!
Ibland är det bandet som har krymt, och ibland kan det ju faktiskt vara 19mm mellan luggarna...
Här kommer kvällens raring![]()
Tror jag körde 19mmVet inte om det bandet som sitter på ska vara specat som 17 eller 18 mm men jag är ganska övertygad om att det ska vara 18 mm. Men jakob.dala kan nog ge oss ett definitivt svar.
Kör vidare på dykarpostandet med dagens nyhet. En skönt möglig 6105:a. Premiär för den modellen och måste säga att det känns som en keeper. Jäkligt trevlig på armen. Tack Mykeys för en bra bytesaffär
![]()
Ska se till att få in den på en service och få den tät till sommaren. Något tips på vem som är bra på de här?
Verkar stämma med 19 mm.Tror jag körde 19mm
Hoppas du gillar den![]()
Så sjukt snygg!Den enkla Constellation ref 168.005
![]()
Äntligen plopp på mesh!![]()
Tack! Funkar överrskande bra på smala handlederGrattis!!! Ser riktigt bra ut![]()
Ah den där har jag ägt med (vi är uppe i några klockor nu)Riktigt trevlig patina på index, jag skulle reluma visarna i likartad kulör för lite mer "snygghet" i övrigt är den ju härlig (enligt mig)
![]()
Ha ha, jag det börjar bli en del nu som passerat oss bådaVisarna skall absolut relumas så att de matchar bättre. Sen en service och nya packningar. Måste säga att jag inte riktigt fattar hur kronan är tänkt att fungera!?
Cool! Gillar verkligen mesh, men hur mycket får man pröjsa för ett?Äntligen plopp på mesh!![]()
Äntligen plopp på mesh!
Ha ha, jag det börjar bli en del nu som passerat oss bådaVisarna skall absolut relumas så att de matchar bättre. Sen en service och nya packningar. Måste säga att jag inte riktigt fattar hur kronan är tänkt att fungera!?
Original Omega som detta är kostar omkring 2000kr tror jag men du kan få ett no-name för några hundra.Cool! Gillar verkligen mesh, men hur mycket får man pröjsa för ett?
Bara en pigg som hindrar att kronan kan snurra i innersta läget. Detta försvårar att kronan oavsiktligt dras/snurras ut.