• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Heuer :)
image.jpg

Vet inte om det bandet som sitter på ska vara specat som 17 eller 18 mm men jag är ganska övertygad om att det ska vara 18 mm. Men jakob.dala kan nog ge oss ett definitivt svar.

Annars är det bara att ta fram en linjal och mäta avståndet! ;)
Ibland är det bandet som har krymt, och ibland kan det ju faktiskt vara 19mm mellan luggarna...

Annars är det bara att ta fram en linjal och mäta avståndet! ;)
Ibland är det bandet som har krymt, och ibland kan det ju faktiskt vara 19mm mellan luggarna...
Smart ;)
Mätte det faktiskt innan men fick det till drygt 18 mm.
Kollade med min Seamaster som är 18 mm och bredden på denna är större så du har nog helt rätt i att det bör vara 19 mm. Så då behöver jag ett 18 mm till seamastern och ett 19 mm till denna :)

Kör vidare på dykarpostandet med dagens nyhet. En skönt möglig 6105:a. Premiär för den modellen och måste säga att det känns som en keeper. Jäkligt trevlig på armen. Tack Mykeys för en bra bytesaffär :)

Ska se till att få in den på en service och få den tät till sommaren. Något tips på vem som är bra på de här?

Kör vidare på dykarpostandet med dagens nyhet. En skönt möglig 6105:a. Premiär för den modellen och måste säga att det känns som en keeper. Jäkligt trevlig på armen. Tack Mykeys för en bra bytesaffär :)

Ska se till att få in den på en service och få den tät till sommaren. Något tips på vem som är bra på de här?

Ah den där har jag ägt med (vi är uppe i några klockor nu) :) Riktigt trevlig patina på index, jag skulle reluma visarna i likartad kulör för lite mer "snygghet" i övrigt är den ju härlig (enligt mig) :)

Ah den där har jag ägt med (vi är uppe i några klockor nu) :) Riktigt trevlig patina på index, jag skulle reluma visarna i likartad kulör för lite mer "snygghet" i övrigt är den ju härlig (enligt mig) :)

Ha ha, jag det börjar bli en del nu som passerat oss båda :) Visarna skall absolut relumas så att de matchar bättre. Sen en service och nya packningar. Måste säga att jag inte riktigt fattar hur kronan är tänkt att fungera!?

Ha ha, jag det börjar bli en del nu som passerat oss båda :) Visarna skall absolut relumas så att de matchar bättre. Sen en service och nya packningar. Måste säga att jag inte riktigt fattar hur kronan är tänkt att fungera!?

Bara en pigg som hindrar att kronan kan snurra i innersta läget. Detta försvårar att kronan oavsiktligt dras/snurras ut.

Tjo, jag måste dubbelposta denna goding.
Begäret blev för stort över att ha tillbaka denna efter senaste tidens flippande. Började kolla DJ's för runt 25k bara för att få köra lite ormskinn. Då är denna 1016 -74 såååå mycket bättre.
Tack Telefonplan för att den fick komma tillbaka.
Klockan fick ett rolexspänne som present.
/j

image.jpg
image.jpg

Tillbaka
Topp