• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Okej deras första dykarboett i midsize med crownguards då ;) Menade egentligen deras enda submarinerboett i midsize och inte dykarboett. Men glömde YM men eftersom den introducerades 2004 och TOG saknar crowguards men introducerades 53 så var 75090 först :)
92 ska det ju självklart vara inte 2004... Tror den där whiskeyn tog hårt.

Nyanländ Autavia. Sista generationen med modellnr 11063 och från 83-84 gissningsvis.

SNeyGNy.jpg

Vem herr Starek med 0 rh neg som blodtyp är/var visste säljaren inte och google ger inte direkt nått tydligt besked. Men jakten fortsätter :)

mWPlFoO.jpg
Fränt. Jag tror och hoppas han var racerförare! Det känns så.
I polen kanske?

Fränt. Jag tror och hoppas han var racerförare! Det känns så.
I polen kanske?

Efter lite nattligt googlande sånlyckades jag hitta annonsen när den ursprungligen ägaren i Tjeckien sålde klockan för något år sedan. Har mailat honom och hoppas att han vill berätta lite mer och varför den är graverad med blodtyp :) Lite lustigt är att båda mina Autavior har sitt ursprung i Tjeckien!

Efter lite nattligt googlande sånlyckades jag hitta annonsen när den ursprungligen ägaren i Tjeckien sålde klockan för något år sedan. Har mailat honom och hoppas att han vill berätta lite mer och varför den är graverad med blodtyp :) Lite lustigt är att båda mina Autavior har sitt ursprung i Tjeckien!
Kul. Keep us posted!

Nyanländ Autavia. Sista generationen med modellnr 11063 och från 83-84 gissningsvis.

SNeyGNy.jpg

Vem herr Starek med 0 rh neg som blodtyp är/var visste säljaren inte och google ger inte direkt nått tydligt besked. Men jakten fortsätter :)

mWPlFoO.jpg
Grym! Man får hoppas att herr starek var blodgivare iaf, idealiskt trauma-blod ju!

Köpstopp lät trist däremot, kanske behöver du hjälp att bli av med en Montreal så småningom?;)

Grym! Man får hoppas att herr starek var blodgivare iaf, idealiskt trauma-blod ju!

Köpstopp lät trist däremot, kanske behöver du hjälp att bli av med en Montreal så småningom?;)

He he, Montrealerna sitter rätt säkert. Men en del annat kanske hamnar på Säljes vad det lider.

Fick hem en Nivada Grenchen igår, köpt på ebay. Skicket verkar vara riktigt fint. Den vrids upp riktigt silkeslent och känslan i chronoknapparna gör Speedmastern lite avundsjuk. Inuti sitter det ett Valjoux 92-verk.
Så grymt nöjd hittills, alltid läskigt att handla klockor på ebay, men denna känns som en fullträff.
Bandbyte är aktuellt, skall bara hämta lite inspiration.
Har suktat efter en Nivada i ett par månader nu, äntligen kan man gå vidare. Undrar just vad man skall låsa på nu...

DSC_0029.JPG

Fick hem en Nivada Grenchen igår, köpt på ebay. Skicket verkar vara riktigt fint. Den vrids upp riktigt silkeslent och känslan i chronoknapparna gör Speedmastern lite avundsjuk. Inuti sitter det ett Valjoux 92-verk.
Så grymt nöjd hittills, alltid läskigt att handla klockor på ebay, men denna känns som en fullträff.
Bandbyte är aktuellt, skall bara hämta lite inspiration.
Har suktat efter en Nivada i ett par månader nu, äntligen kan man gå vidare. Undrar just vad man skall låsa på nu...

DSC_0029.JPG

Väldigt fin, om du vill flippa så kan du skicka pm ;)

Tillbaka
Topp