• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpg

Nice boettform på den . Har ingen Certina ännu . Vet jag vad jag ska söka efter iallafall . En blå vore snyggt . Snyygt med mesh .

Tack, gillar också den lite udda boetten och skicket.
Klart du ska ha en Certina. Bara att söka runt på de modeller du gillar. T+C, town and country, blue ribbon, ds, revelation, argonaut, turtle back, 25-651, chronolympic, diamaster...

Här kan du få lite inspiration. :)
http://www.vintagecertinas.ch/en/indexeng.html

Berätta lite mer vad det är för nåt ? Spännande fickur ?
Det finns en tråd "info angående ett kronometer Stockholm stoppur", vet inte hur jag länkar där det finns fler bilder och lite info.
Det är en dashboard kronograf med ett Lemania 1010 verk. Har sett 3-4 stycken (på bild) Kronometer Stockholm märkta. En med tre kronormärkning. Inte sett någon med Lemania på tavlan, men däremot en Orator som inte var exakt lika. Kanske sällsynt är att överdriva, men inte växer dom på träd. Urmakaren jag hade den till hade aldrig sett sån förr och då är han över 70. Han sken upp när han tittade i den och såg blankpolerade skruvarna om jag förstod hans finska rätt :)

Tillbaka
Topp