• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Spamar med denna idag:)
image.jpg

Tycker jag inte. Satt med en fil som jag gick varv efter varv runt med. Sedan gick jag ned till en mjuk slipdyna. Efter det var det bara den vanliga vägen. Sedan är det ju inte hela världen om det inte blir helt perfekt, bruksur som de är.
Låter görbart. Var glaset monterat när du filade?

Så skall det inte se ut, fram med filen och runda av glaset. Det gjorde jag på min flinga när det begav sig. Mycket trevligare med lite dome.
Bra tips, ska fan prova. Men jag undrar om det eg ska va t-39 på de här, 7016 från 1970? Har du nån bild @Aurum ? Svårt att veta hur mkt man vågar ta med filen.

@_jonte nytt monterat och trycktestat kostade 1000kr på Rob i höstas.

Bra tips, ska fan prova. Men jag undrar om det eg ska va t-39 på de här, 7016 från 1970? Har du nån bild @Aurum ? Svårt att veta hur mkt man vågar ta med filen.

t39 är ju bara till sea-dweller, men snyggt på subs ändå. Särskilt om du filar ned det. På din satt nog ett domat t19 från början.

Kul, det tycker jag du skall försöka. Glaset jag hade var toktjockt och man tar mest på ovansidan, inte så mycket på hörnen.

T-39 är helt fel, T-19 skall det vara. Tog för givet att du skojat till det med vilje som jag gjorde.

t39 är ju bara till sea-dweller, men snyggt på subs ändå. Särskilt om du filar ned det. På din satt nog ett domat t19 från början.

Kul, det tycker jag du skall försöka. Glaset jag hade var toktjockt och man tar mest på ovansidan, inte så mycket på hörnen.

T-39 är helt fel, T-19 skall det vara. Tog för givet att du skojat till det med vilje som jag gjorde.

Har förstått att det ligger till så:) Jag har kvar det gamla t-19 i lådan, det var tidigare ägaren som tryckte i detta. Får nog en släng av filen och så åker t-19 i när det är dags för packningsservice så småningom!

Tillbaka
Topp