Stort Grattis! Nu har du ju en alarmbeater ocksåDHL levererade denna efterlängtade Vulcain Cricket tidigare idag:
![]()
/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort Grattis! Nu har du ju en alarmbeater ocksåDHL levererade denna efterlängtade Vulcain Cricket tidigare idag:
![]()
Häftig! Min morbror har en riktigt fin Vulcain med "massvis" av funktioner. Ett doldismärke här i Sverige men höga priser internationellt.DHL levererade denna efterlängtade Vulcain Cricket tidigare idag:
![]()
Tackar, den är klart mögligare än JLC Memovoxen men även genomnött krom har sin charm. Ska invänta ytterligare en alarmklocka innan det blir ljudtest...Stort Grattis! Nu har du ju en alarmbeater ocksåSer riktigt mysig ut! Kan vi få se en bild på baksidan också?
/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
De har en bra marknad i främst USA med flera presidenter som burit Vulcain...jag har en liten sweetspot för märket...Häftig! Min morbror har en riktigt fin Vulcain med "massvis" av funktioner. Ett doldismärke här i Sverige men höga priser internationellt.
Aha... en till! Siktar du på att bli alarmsamlaren efter alla kronograferTackar, den är klart mögligare än JLC Memovoxen men även genomnött krom har sin charm. Ska invänta ytterligare en alarmklocka innan det blir ljudtest...
Här är baksidan:
![]()
De har en bra marknad i främst USA med flera presidenter som burit Vulcain...jag har en liten sweetspot för märket...
https://klocksnack.se/threads/a-few-faces-of-vintage-vulcain.3169/#post-49401
Det är ju här den hör hemma.
![]()
En Slava Quartz klocka får det bli idag .Ja jag har några ryssar kvar
![]()
rogart 63! Ser ut som en Citizen boett! Snygg slava! Har aldrig sett - vad jag kan minnas - den kombinationen av tavla och boett!
Är nog inte så vanliga dom här quartzuren som dom andra mekaniska .Har bara sett några stycken på bukten . Sök på Slava quartz .
Omega seamaster 600 i dag.![]()
Kaxig ryss! Klart det ska vara guldklocka på en lördag... Exacta Wostok 18J
![]()
Vilket skick! Ser mint ut! Jag antar att du har IMP stämpeln under index 6. Snygg!