• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

DHL levererade denna efterlängtade Vulcain Cricket tidigare idag:

7EHBUi1.jpg
Stort Grattis! Nu har du ju en alarmbeater också :) Ser riktigt mysig ut! Kan vi få se en bild på baksidan också?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Stort Grattis! Nu har du ju en alarmbeater också :) Ser riktigt mysig ut! Kan vi få se en bild på baksidan också?

Tackar, den är klart mögligare än JLC Memovoxen men även genomnött krom har sin charm. Ska invänta ytterligare en alarmklocka innan det blir ljudtest...
Här är baksidan:
UwWA6wV.jpg

Häftig! Min morbror har en riktigt fin Vulcain med "massvis" av funktioner. Ett doldismärke här i Sverige men höga priser internationellt.
De har en bra marknad i främst USA med flera presidenter som burit Vulcain...jag har en liten sweetspot för märket...:)
https://klocksnack.se/threads/a-few-faces-of-vintage-vulcain.3169/#post-49401

Tackar, den är klart mögligare än JLC Memovoxen men även genomnött krom har sin charm. Ska invänta ytterligare en alarmklocka innan det blir ljudtest...
Här är baksidan:
UwWA6wV.jpg

De har en bra marknad i främst USA med flera presidenter som burit Vulcain...jag har en liten sweetspot för märket...:)
https://klocksnack.se/threads/a-few-faces-of-vintage-vulcain.3169/#post-49401
Aha... en till! Siktar du på att bli alarmsamlaren efter alla kronografer :) Då måste du skaffa en cricket som man kan justera ljudvolymen på med hjälp av baklocket, eller har du redan en sån?

Tillbaka
Topp