• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

God förmiddag!

IMG_1349.JPG
dalas och hööks "gamla" :) ? Skönt med AP tropic!
 
Du gick verkligen all in på beater! ;) Vad hände, om man får fråga?
När jag skulle ta på klockan inne på toaletten tappade jag den rakt ned på klinkersgolvet... Jag brukar undvika att ta på klockor med annat än länk på toaletterna/badrum, men denna gång var jag lite stressad och då gick det åt helvete...
 
När jag skulle ta på klockan inne på toaletten tappade jag den rakt ned på klinkersgolvet... Jag brukar undvika att ta på klockor med annat än länk på toaletterna/badrum, men denna gång var jag lite stressad och då gick det åt helvete...
Aj! Lider med dig. Men det går ju att fixa och det är ju bra.
 
Läcker rem! Märke? Inköpt var?
/J
Just den här fick jag med i ett annat köp, men har köpt både här på KS och på ebay, kolla på NOS tropic och sedan ska man hålla ett öga på att det står Tropic och Swiss made på insidan så är det hyffsat korrekt .... Priserna varierar från 500kr till tusenlappar så kolla ordentligt! Men mjuka och väldigt sköna + supercoola på äldre dykare
 
Två ebay"fynd" som landade idag. Den med blå urtavla är tyvärr i rätt miserabelt skick med lysmassa som ser ut som tandkräm som kladdats dit. Kanske får bli en re-lume till nått vettigare vad det lider. Den andra är i desto bättre skick krisp opolerad boett och länk (dock med en ansenlig mängd dnarester och lort).
image.jpg
 
Två ebay"fynd" som landade idag. Den med blå urtavla är tyvärr i rätt miserabelt skick med lysmassa som ser ut som tandkräm som kladdats dit. Kanske får bli en re-lume till nått vettigare vad det lider. Den andra är i desto bättre skick krisp opolerad boett och länk (dock med en ansenlig mängd dnarester och lort).
image.jpg
Älskar de där, har en riktigt fin själv men den är liiite för tight i länken .... Man får börja jaga en länkbit eller två helt enkelt?!?
 
Tillbaka
Topp