Hahaha
"Berätta, berätta, berätta. Snääälla Ariste"
Ärligt talat så menade jag allvar. Var det något som var självklart. Vad har jag missat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha
"Berätta, berätta, berätta. Snääälla Ariste"
Den vänstra heter Sorna Worldtimer och är kronograf.Har två vridbara inner ringar och räknesticka,rätt så ovanligt urtavla som är gul,de vanliga urtavlor är blå.Köpt i London för några år sen.(NOS skick) Den andra Sicura är också worldtimer men med 5 händer,time,minut,gmt och nyt(NewYork time).Sicura köpte upp Breitling när de kursade.Ball klocka (speciellt den vänstra), den lyser upp som ett helt tivoli!
Har den kronograf och alarm?! Eller vad är det för komplikationer?
Luftar denna pärla idag
Omega gjorde den här under några år på 60-talet i färgerna svart och vit samt med eller utan datumfönster. Tavelvarianten kallas Technic i äldre kataloger från tiden och vad jag har sett är denna den mest ommålade tavelvarianten som finns därute. Kan bero till viss del på att den saknar mönster/struktur i botten som våffel, sunburst m m. Reffen är 135.011 och det klämtar ett kaliber 601 i klockan.Ariste!
Vad är det för tavla? Har aldrig notera eller sett den innan. Ser lite Junghansaktig ut!
Vad är det du har?
Ärligt talat så menade jag allvar. Var det något som var självklart. Vad har jag missat
Fin 5513 du hade!Suben är tillbaka i vardagskläder (nato) efter helgens fest.
Omega gjorde den här under några år på 60-talet i färgerna svart och vit samt med eller utan datumfönster. Tavelvarianten kallas Technic i äldre kataloger från tiden och vad jag har sett är denna den mest ommålade tavelvarianten som finns därute. Kan bero till viss del på att den saknar mönster/struktur i botten som våffel, sunburst m m. Reffen är 135.011 och det klämtar ett kaliber 601 i klockan.
http://www.old-omegas.com/pics/catde64/p29.jpg
Fin 5513 du hade!
Shturmanskie 15j från 1954 idag.
Ursäkta för en gammal bild - men det är denna klocka som gäller för dagen!
Shturmanskie 15j från 1954 idag.
Ursäkta för en gammal bild - men det är denna klocka som gäller för dagen!
Den där är häftig, perfekt vid däcksbyte!Bytte för trädgårdsarbete och däcksbyte.
Vet inte riktigt vad det är.Det står O&W på tavlan.Men har sett likadana med annat namn.Kan panelen reda ut vad det är för klocka?
Det står O&W på tavlan .Kan panelen reda ut vad det är för klocka?