• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vet inte riktigt vad det är.Det står O&W på tavlan.Men har sett likadana med annat namn.Kan panelen reda ut vad det är för klocka?
aG3AGxk.jpg

Åh vilken fin bild...Vi hade 2 st Norska skogskatter för 20 år sedan. De var verkligen speciella.

Jag tycker bilden verkligen berättar varför det är så himla coolt med katt; en sådan total men stillsam närvaro. Man kanske skulle skaffa ett par igen (trots all j-a städning) :)

Ps Klockan är inte dum den heller.

Hoppsan; hade inget förslag som vore lika kul... Sorry for interferens...;)

(kunde sagt vad som helst i läderväg; men leve leklusten!)

Hehe, ja det kan man tycka. Tror inte de är särskilt lättsålda heller. När jag kikade som mest på o&w såg jag flera som låg ute läääänge. En del verkar ligga kvar än...
Tog en bild på klockan.Det är O&W logo på tavlan,har faktiskt sett likadana klockor dock med andra namn.Kan det vara äkta vara?
Klockan är i nyskick.Kopia?Knapast värd att kopiera.
rzGbMCm.jpg

Min är dock mekanisk handjagad den i länken är tydligen batteridriven.
Tack, att du tog dig tid.

Tveksamt om den är batterdriven, den är ju från 70-talet. På bakboetten står "electronically timed" men jag antar att det betyder att den är juterad elektroniskt.

Men låt oss bjuda in China i samtalet så kanske vi kan lära oss något och slippa mina spekulationer...

Tveksamt om den är batterdriven, den är ju från 70-talet. På bakboetten står "electronically timed" men jag antar att det betyder att den är juterad elektroniskt.
Men låt oss bjuda in China i samtalet så kanske vi kan lära oss något och slippa mina spekulationer...

Du har helt rätt, det rör sig om ett mekaniskt urverk från tillverkaren Lapanouse/Rego watch, samma klocka såldes också under Lapanouses eget varumärke Cimier. Urverket är ett "low level" Rego 144/145.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk

http://sliderules.lovett.com/toprul...meter SLIDERULE Windup Sport ... &language=1

Tillbaka
Topp