• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpg


Edit: orkade inte ställa datumet:D
 
Fy sjutton vad bra det blev ;)
Tycker du?:)

King Seiko är ett dress ur och är jättefin på svart läder. Men jag upplevde det en smula tråkigt och tänkte liva upp den med en svart keramiskt armband. Men den är i mitt tycke alldeles för tjock med uppskattningsvis upp mot 5mm.. Syns dåligt på bilden men det förskjuter tyngdpunkten för hela klockan med tanke på att King Seiko är relativt liten klocka i sig. Kanske arbandet passar bättre på en större klocka..
Men som tur är smaken som baken :)
1440590436748-442103414.jpg
 
Tycker du?:)

King Seiko är ett dress ur och är jättefin på svart läder. Men jag upplevde det en smula tråkigt och tänkte liva upp den med en svart keramiskt armband. Men den är i mitt tycke alldeles för tjock med uppskattningsvis upp mot 5mm.. Syns dåligt på bilden men det förskjuter tyngdpunkten för hela klockan med tanke på att King Seiko är relativt liten klocka i sig. Kanske arbandet passar bättre på en större klocka..
Men som tur är smaken som baken :)
1440590436748-442103414.jpg
Jag var ironisk. Såg fruktansvärt ut på den fina klockan. Av med skiten! Även om hela KS precis enats om att länk är bäst, så får du dispens att köra läder, tills du hittar något betydligt mer passande.
 
Jag var ironisk. Såg fruktansvärt ut på den fina klockan. Av med skiten! Även om hela KS precis enats om att länk är bäst, så får du dispens att köra läder, tills du hittar något betydligt mer passande.
Tur att vi är eniga. Jag blev bara paff att någon kunde tycka att det såg bra ut..
Man måste testa i teorin låter det nice men IRL blev det mindre lyckat ;)
Tänkte att vissa saker behöver man vänja sig vid. Men det går inte..
 
Tillbaka
Topp