Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar . Tusen tackJodå, kommer i veckan.
Är Omegan för "lång och trogen tjänst"? Bra där morfar!Arvegodset från morfar får tjänstgöra idag.
+1! En pärlaBra @eriksson850
Blev skitsnyggt!
Nja jag vete tusan om morfars tjänst skulle blivit så lång och trogen faktiskt, han körde sitt eget race från början till slutet, med ganska goda resultat. Han flydde Norrland i tidig ålder och for till Stockholm för att sedan landa i Uppsala. Klockan kom i hans ägo genom en bytesaffär då han var ca 32 år med en annan Norrlänning i exil. Han mötte en gammal klasskompis från lågstadiet när de båda var på "hembesök" i Jo, morfar hade då tröttnat på sin Rolex som hade ett par år på nacken som gick taskigt och såg ut som sju svåra år enligt honom och bytte gärna mot en sprillans fungerande Omega. Att han bytte klockan var ingen högoddsare direkt då han var en rastlös själ som konstant bytte bilar, klockor mm men att han sparade den och gav den till mig har bidragit till att just den här har ett högt affektionsvärde för mig, så jag håller med "bra där morfar"! Ledsen för trådkapningen!!!Är Omegan för "lång och trogen tjänst"? Bra där morfar!
Tack, skönt att den äntligen är "komplett", drygt bara att i stort sett hela verket behövde demonteras för att få dit sekundhjulet.Bra @eriksson850
Blev skitsnyggt!
Ser bra ut! Tack dsamma!
Äsch… får bli en rejäl toolwatch i stället...
Frågan hör absolut hemma här så det finns inget att ursäktaSchyst!
Ni får ursäkta att jag går lite utanför ämnet, men är det någon som vet något om varför det kan stå både "Depthomatic" och "Dephtomatic"? Undermåliga kontroller?
Och här är min som levererades igår, också en 166.090Den nya gamla ska luftas för första gången här i norr.
Så misshandlad, som du säger, ser den väl inte ut. Verkar passa bra med nato också. Ska nog alternera min länk med olika band också. Har både nato och läder som kan passa.Och här är min som levererades igår, också en 166.090
Nja det är väl lite blandat som behöver fixas, boetten behöver en slipas och en ny rotor till verket är beställt.Så misshandlad, som du säger, ser den väl inte ut. Verkar passa bra med nato också. Ska nog alternera min länk med olika band också. Har både nato och läder som kan passa.
Blir säkert jättebra. Du verkar vara av den händiga typen.Nja det är väl lite blandat som behöver fixas, boetten behöver en slipas och en ny rotor till verket är beställt.
Frågan hör absolut hemma här så det finns inget att ursäkta
Däremot har jag aldig sett den stavning du nämner; "Dephtomatic" i a f inte på Nivada. Det betyder ju fritt översatt djupmätare och "depth" är den korrekta stavningen. Så förklaringen i förekommande fall bör vara tryckfelsnisse eller usel stavning. Har du bildexempel..?
Har du sett på fan! De där modellerna har jag ju sett åtskilligt förr men aldrig lagt märke till/ tänkt på det...Vad bra! Jag är mycket väl medveten om hur det stavas och det var just därför jag reagerade. Först tänkte jag att det var någon halvtaskig aftermarket-tavla, men sedan noterade jag fler exemplar som bar på den stavningen.
Här kommer några bilder:
http://images.bigcartel.com/bigcartel/product_images/162406180/max_h-1000+max_w-1000/IMG_5186.jpg
(Den sista bilden funkade inte att köra med