• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Den nya gamla ska luftas för första gången här i norr.

ny omega.jpg

ny omega hamn.jpg
Och här är min som levererades igår, också en 166.090 :)
IMG_20150829_210256_734.jpg
Helt plötligt poppar det upp ett par stycken . Kul
 
Vad bra! Jag är mycket väl medveten om hur det stavas och det var just därför jag reagerade. Först tänkte jag att det var någon halvtaskig aftermarket-tavla, men sedan noterade jag fler exemplar som bar på den stavningen. :)

Här kommer några bilder:

$_57.JPG


VYSfGcM.jpg


http://images.bigcartel.com/bigcartel/product_images/162406180/max_h-1000+max_w-1000/IMG_5186.jpg

(Den sista bilden funkade inte att köra med IMG).
Häftig .Tror aldrig jag sett nån sån innan .Vad är det för strap ? Ser ut som gummiduk ?
 
Har du sett på fan! De där modellerna har jag ju sett åtskilligt förr men aldrig lagt märke till/ tänkt på det...
Hade det varit på ett annat märke kunde det ju varit ngt varumäkestrams, men... Märkligt!

Det är ett ett stort mysterium. Jag har sett någon till som har haft den felstavningen, men jag hittar tyvärr inte bilderna.
Häftig .Tror aldrig jag sett nån sån innan .Vad är det för strap ? Ser ut som gummiduk ?

Den översta är väldigt ball, trots felstavningen. Dessvärre är varken den eller de två undre mina.
 
Senast ändrad:
Vad bra! Jag är mycket väl medveten om hur det stavas och det var just därför jag reagerade. Först tänkte jag att det var någon halvtaskig aftermarket-tavla, men sedan noterade jag fler exemplar som bar på den stavningen. :)

Här kommer några bilder:

$_57.JPG


VYSfGcM.jpg


http://images.bigcartel.com/bigcartel/product_images/162406180/max_h-1000+max_w-1000/IMG_5186.jpg

(Den sista bilden funkade inte att köra med IMG).
Har du sett på fan! De där modellerna har jag ju sett åtskilligt förr men aldrig lagt märke till/ tänkt på det...
Hade det varit på ett annat märke kunde det ju varit ngt varumäkestrams, men... Märkligt!
Har nu googlat runt och inte sett någon fler med inkorrekt stavning. Så om de där är kosher så torde de vara klockvärldens svar på ett gult shilling banco... ;)
 
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Inga Örnar ute.
Men, hittade denna ljustavlade Tärnan.
Vi är ungefär lika gamla, hon har levt ett hårdare liv än jag. Jag har fått vila ibland, hon har gått dagligen i nästan 65 år.
Hon har ett fint hjärta och är fortfarande nyfiken på nya tider.
Jag hoppas vi blir bra ihop, kanske kan vi i alla fall skapa några damur, Måsen?, eller satsa på en herrklocka istället? En liten Venusdriven pojke vore inte fel.
Jag tycker vi är fina ihop!

/Svalan Sportsman 1953
PICT8774.JPG
PICT8776 (2).JPG

Våra fjädrar är spända, oron är på högspänn och lyckan total.
Min nyfunna kärlek, Tärnan, kom inatt hem från BB med en ny liten Tärna.
Den lilla hade problem med oljeviskositeten vid födseln så hon kräver mycket skötsel och tillsyn nu.
Vad vacker hon är! Tickar ännu svagt och tyst.
Vi skall prova vad en regulering gör annars säger klockdoktorn att en oljetransfusion med lite antibiotika och sköljning kan bli nödvändig. Det är ingen fara på taket.
Viktigt, dock, att hon har mössa på så oljan hålls varm och får möjlighet att fördela sig optimalt.
Vi är så lyckliga!

/ Svalan Sportsman 1953

PICT8789 (2).JPG
 
Våra fjädrar är spända, oron är på högspänn och lyckan total.
Min nyfunna kärlek, Tärnan, kom inatt hem från BB med en ny liten Tärna.
Den lilla hade problem med oljeviskositeten vid födseln så hon kräver mycket skötsel och tillsyn nu.
Vad vacker hon är! Tickar ännu svagt och tyst.
Vi skall prova vad en regulering gör annars säger klockdoktorn att en oljetransfusion med lite antibiotika och sköljning kan bli nödvändig. Det är ingen fara på taket.
Viktigt, dock, att hon har mössa på så oljan hålls varm och får möjlighet att fördela sig optimalt.
Vi är så lyckliga!

/ Svalan Sportsman 1953

PICT8789 (2).JPG
TÄRNAN! Underbart. En Tärnan var min första klocka. Jag fick den på min födelsedag. Åtta tror jag det var. Grämer mig att jag inte har en aning om vart den tog vägen. Levde med tron att det var skräp, eftersom alla tuffa grabbar skulle ha en Timex. Vet bättre nu.
 
Tillbaka
Topp