• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Seikodykare idag.
IMG_20150901_151909.jpg
 
Har du pensionerat dig nu eller hur gick det?
Jag är knappast spekulant på en grekisk ö nu.

Det gick väl som väntat, fick träffa vapenexperten Max Sjöberg som gav en kort dom: schweiziskt verk, lite jugendmönster på boetten, 1905-1910, 400-500 kr. Dvs en bekräftelse av det jag hade trott. Det är ingen spektakulär klocka men ändå ett roligt arvegods från en gren av släkten jag kan rätt lite om. Stort plus att den fortfarande fungerar så bra.
 
Jag är knappast spekulant på en grekisk ö nu.

Det gick väl som väntat, fick träffa vapenexperten Max Sjöberg som gav en kort dom: schweiziskt verk, lite jugendmönster på boetten, 1905-1910, 400-500 kr. Dvs en bekräftelse av det jag hade trott. Det är ingen spektakulär klocka men ändå ett roligt arvegods från en gren av släkten jag kan rätt lite om. Stort plus att den fortfarande fungerar så bra.

Kul med mer historia! F.ö så får du för dom pengarna idag 2 grekiska öar!
 
Tillbaka
Topp