• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Sond

Patek
Air-King från tiden när de hade Alphavisare
image.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för info, verkligen ögongodis. Bra investering är den säkerligen också!

Det är tyvärr inte originallänken. Körde ett långskott och kontaktade Certina för att höra om de hade en liggande i något mörkt hörn men tyvärr inte.

Jag vet ju att man kanske inte bör polera heller, men jag skulle gärna vilja få tillbaka sunburstytan på framsidan. Men det ville de heller inte ta på sig då de menade att de inte hade delar till att få den vattentät efteråt. Tycker att det lät väldigt konstigt då det väl bara är en packning?

EDIT: Man ska väl aldrig säga aldrig men hittills har jag inte sålt någon av klockorna jag köpt, men jag håller med om att det nog var en bra investering, speciellt då jag bara betalade ett par tusenlappar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är tyvärr inte originallänken. Körde ett långskott och kontaktade Certina för att höra om de hade en liggande i något mörkt hörn men tyvärr inte.

Jag vet ju att man kanske inte bör polera heller, men jag skulle gärna vilja få tillbaka sunburstytan på framsidan. Men det ville de heller inte ta på sig då de menade att de inte hade delar till att få den vattentät efteråt. Tycker att det lät väldigt konstigt då det väl bara är en packning?

EDIT: Man ska väl aldrig säga aldrig men hittills har jag inte sålt någon av klockorna jag köpt, men jag håller med om att det nog var en bra investering, speciellt då jag bara betalade ett par tusenlappar.
Ett par tusenlappar? Grattis! Riktigt tuff modell. Någon sunburstslupning kan jag inte tänka mig att den skall ha? Skall nog vara parallell borstning som det är idag.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ett par tusenlappar? Grattis! Riktigt tuff modell. Någon sunburstslupning kan jag inte tänka mig att den skall ha? Skall nog vara parallell borstning som det är idag.

Ja, du har helt rätt...det var "strecken" jag menade men de ska absolut vara parallella. Hade gärna sett att de var något mer framträdande vilket skulle göra kontrasten med den blankpolerade sidan större.

Två tusenlappar för att vara exakt så det var ett riktigt fynd. Kom med noname-länken som sitter på nu.
 
L

LadyA

Guest
@LongCon och @Aurum:

Det stämmer att jag bytt band, det var ett vitt nylonsnöre jag hittade hemma. Jag störde mig rejält på det svarta (också modernt nylonsnöre) som satt på klockan när jag fick den, så jag ville byta till något mildare och ljusare som framhävde uret bättre.

Jag har redan beställt nya snören (cremefärgat lädersnöre och även smalare nylonsnöre) som inte kommit än, så detta är en temporär lösning. Ville bara byta innan jag får hem Rolexen som lär få mycket armbandstid framöver ;)
 
Topp