• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Viss reklam med kampanjer är bättre än andra
Fotor_144241512225073.jpg

Hittade ett gammalt Tradera-köp långt in i en låda. Några hundra mil från alla fina vintageklockor som postas här, men efter en undanskuffad tillvaro i en skrivbordslåda så är det ändå dags för klockans 15 minutes of fame :happyhappy:
IMG_6167.jpg
Förstår inte riktigt vad du menar? Den där är riktigt fin, både visuellt och konstruktionsmässig. Ta väl hand om den!

Förstår inte riktigt vad du menar? Den där är riktigt fin, både visuellt och konstruktionsmässig. Ta väl hand om den!

Tack. det var snälla ord. Jag måste säga att jag tycker om den och framförallt tavlan.
Jag vet inte vad det kallas men det är liknande struktur som på Omega Tresor. Sen bryter det av fint också med det rundade på subsekunden.
34mm ex kronan mäter den in på.

Tack. det var snälla ord. Jag måste säga att jag tycker om den och framförallt tavlan.
Jag vet inte vad det kallas men det är liknande struktur som på Omega Tresor. Sen bryter det av fint också med det rundade på subsekunden.
34mm ex kronan mäter den in på.
Ofta kallar man dem waffle, pyramide eller guilloche. Har en likadan men med annan tavla så jag vet att de är välbyggda.

Nyinkommen Omega -66
Har varit i San Francisco under veckan och har inte kunnat hämta ut paketet.

Edit: feltryck av mig, återkommer...
Nytt försök, hämtade ut detta paket på posten:
image.jpg

Fram med kniven
image.jpg

Slita upp
image.jpg

Och dör kommer första och enda chocken, har han tejpat originalytterboxen?
image.jpg

Som tur inte...
Och ytterboxen ligger innerboxen orörd
image.jpg

Och i boxen
image.jpg

På handen
image.jpg

Ber om ursäkt för dålig kvalité på foto men kunde inte vänta på bättre ljus....
Har bra bilder från säljare och kommer sannolikt fota lite i morgon.

Klockan är helt orörd med garanti, ytter- och innerbox. Så nöjd!

Nytt försök, hämtade ut detta paket på posten

Snyggt...skriv gärna ref och lite mer info om klockan. Det är ju kul att få passa på att lära sig samtidigt som man kan glädjas över andras ny klockor.

Nytt försök, hämtade ut detta paket på posten:
image.jpg

Fram med kniven
image.jpg

Slita upp
image.jpg

Och dör kommer första och enda chocken, har han tejpat originalytterboxen?
image.jpg

Som tur inte...
Och ytterboxen ligger innerboxen orörd
image.jpg

Och i boxen
image.jpg

På handen
image.jpg

Grattis vilken klocka!

Förstår inte riktigt vad du mena r? Den där är riktigt fin, både visuellt och konstruktionsmässig. Ta väl hand om den!
Får jag fråga om du vet ungefär hur gammal den är? Den har en helt slät baksida så det finns inga ledtrådar där.
Är det så att jag måste öppna upp den och titta på urverket för att få svaret ?

Det är tyvärr inte originalkrona, (den är åtminstone inte märkt), men det är en väldigt häftig böjning av bandhornen och ett mysigt plexi.

IMG_6188.jpg

Får jag fråga om du vet ungefär hur gammal den är? Den har en helt slät baksida så det finns inga ledtrådar där.
Är det så att jag måste öppna upp den och titta på urverket för att få svaret ?

Det är tyvärr inte originalkrona, (den är åtminstone inte märkt), men det är en väldigt häftig böjning av bandhornen och ett mysigt plexi.

IMG_6188.jpg
Det är samma boett som Tissot jubileum som firades när tissot fyllde 100 år 1953. Eftersom det är samma boett kan man anta att din klocka är från en närliggande tid.
Sedan finns det andra saker man kan gissa på, den överliggande designen, att klockan har sub-sekund osv. Sedan går det att sätta exakt årtal om du öppnar upp och kollar serienummret på verket.
För övrigt ska inte dem där klockorna (vad jag förstått) ha signerade tissotkronor. Sedan om din krona är original eller inte vet jag inte. Du kan söka på tissot jubileum så hittar du reklambilder som @Ariste har postat som du kan jämföra med. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp