L
LadyA
Guest
Oh, vilket fin klocka och armband!
Märke? Är armbandet original?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oh, vilket fin klocka och armband!
Tack! Armbandet kan mycket väl vara original, gammalt skräddarsytt är det iaf. Sitter på ett gammalt, säkert från när det begavs sig, viklås i sterling. Uret är en Jaeger DuoPlan, exotisk liten rackare från 30-talet.Oh, vilket fin klocka och armband!
Märke? Är armbandet original?
Fan vad snygg den där är!Tropical dial Tressa i dag, har levt sitt liv i Australien och antagligen blekt pga det
Tackar, ja den är riktigt trevlig om än kanske inte 100% korrekt i detaljernaFan vad snygg den där är!
Så sjukt maxad klocka. Gillar!Kör vidare på zenith
Håller verkligen med digSå sjukt maxad klocka. Gillar!
Snygg! Vad gör den röda pricken?
Det kallas väl skottårsindikator om jag inte missminner mig.Snygg! Vad gör den röda pricken?
Brukar det inte vara en liten nuffra i dem? Blir den där röd vart fjärde år eller? Trodde att den kanske hade med GMT-funktionen att göra, nån dag-nattfunktion?Det kallas väl skottårsindikator om jag inte missminner mig.
Det kallas väl skottårsindikator om jag inte missminner mig.
Bör vara en indikator för om alarmet är aktiverat @oggemon ?Brukar det inte vara en liten nuffra i dem? Blir den där röd vart fjärde år eller? Trodde att den kanske hade med GMT-funktionen att göra, nån dag-nattfunktion?
Jag gissade bara, du har säkert rätt om att det har att göra med gmt-funktionen att göra.Brukar det inte vara en liten nuffra i dem? Blir den där röd vart fjärde år eller? Trodde att den kanske hade med GMT-funktionen att göra, nån dag-nattfunktion?
Höstdykaren införskaffad
Tack! Den röda pricken indikerar attSnygg! Vad gör den röda pricken?
Den fjärde visaren må se ut som en gmt-visare men det är bara en alarmvisare.Brukar det inte vara en liten nuffra i dem? Blir den där röd vart fjärde år eller? Trodde att den kanske hade med GMT-funktionen att göra, nån dag-nattfunktion?
Så avancerad är den inteDet kallas väl skottårsindikator om jag inte missminner mig.
Tack! 60-talare, patinerad ej sönderpolerad boett, kul felfri tavla och visare, rejäl storlek, 20 atm, skruvad krona, eta-verkCharmig rackare! Du hittar alltid de glada uren
Bara och bara. Alarm är coolare (och mer användbart) än GMT-funktion i min bok. Väldigt läcker liten klocka som just blev ännu bättre!Den fjärde visaren må se ut som en gmt-visare men det är bara en alarmvisare.