• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt i lådan, passar perfekt på min sparvhandled.

C1boe6S.jpg

Cool 70-talsklocka Eriksson850, jag har bara sett T&C som är mindre å mera dressiga. Dom kanske är äldre?

Tack, tycker den är fulsnygg på något sätt och väldigt tidstypisk. De flesta T+C jag sett är den tunnare varianten (som är riktigt snygg). Jag har försökt att leta upp information om Town and country serien men inte lyckats.
Det jag fått fram av forum är väl att den serien såldes som Certinas lite finare klockor tillsammans med blue ribbon serien och ofta (alltid?) har någon form av certina-in-house verk. Sen är de väl alltid fyrkantiga? :)

Riktigt skön! Kul med de lite ovanligare märken som gör kvalitetsklockor! Snygg band också, struts?
Gillade denna starkt! En udda retro
Tack, kul att ni gillar klockan.
Bucherer är ett anrikt lyxhus inom juveler och klockor med anor från 1888. Enligt uppgift var de på tidigt 70-tal tredje största leverantör av chronometercertifierade verk (efter Omega och Rolex?).
Denna är en trevlig automatisk sjuttiotalare på 37mm som jag satt en struts på. Mycket fin stålblå tavla! :happyhappy:

Yeah! Grattis! Hur känns den?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Tackar, den känns väldigt bra i storlek och är så där snyggt clean som jag önskade. Testar den på svart, krokopräglat Hirsch nu men får se vad det blir efter det. Larmsignalen skiljer sig från Memovoxen och jag ska lägga upp en ljudtest vad det lider. Lite mer svårmanövrerad än Memovoxen också, har lite problem (med mina korta naglar) att manövrera larmknappen.
Grattis, äntligen! Du får lägga upp en video med välljudet. :)
Tackar, lovar att filma den tillsammans med Memovoxen men vill gärna vänta in Memomaticen först. :)

Tillbaka
Topp